رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر خارجه مجارستان: معتقدم که "روسیه" برای ما تهدید نیست

11:59 - 13 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۵۱۲۲
وزیر امور خارجه مجارستان با بیان اینکه معتقد هستم که روسیه برای ما تهدید نیست، گفت: هر کشور در چارچوب ناتو در مورد روسیه به عنوان یک تهدید احساس متفاوتی دارد و من به نگرش های متفاوت احترام می گذارم.
وزیر خارجه مجارستان: معتقدم که به گزارش سرویس بین الملل پیتر سیارتو روز سه شنبه برای شبکه اینترنتی index.hu با اشاره به اینکه این فرض واقع بینانه نیست که روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو حمله کند، افزود: هر کشور در چارچوب ناتو در مورد روسیه به عنوان یک تهدید احساس متفاوتی دارد و من به نگرش های متفاوت احترام می گذارم.

وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: ما به هیچ وجه به روسیه با آن گونه نگاه نمی کنیم، معتقد هستم که روسیه برای وجود ما تهدید نیست.

در کنار نظرات متفاوت برخی از کشورهای غربی در خصوص روابط با روسیه باید گفت که دولت محافظه کار ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اخیرا با توافق نامه ساخت راکتور جدید در نیروگاه هسته ای موافقت خود را اعلام کرده است.

از طرف دیگر جمهوری چک و اسلواکی هم روابط خوبی با روسیه دارند و 'رابرت فیکو' نخست وزیر اسلواکی خواستار لغو تحریم ها از سوی غرب شده که بر علیه روسیه بخاطر وضعیت اوکراین اعمال شده است.

روابط بین روسیه و غرب پس از اینکه روسیه در مارس سال 2014، کریمه را ضمیمه کرد و از فعالان طرفدار روسیه در شرق حمایت کرد رو به وخامت گرایید.

کشورهای عضو ناتو از جمله لهستان و کشورهای بالتیک نگرانی خود را از اینکه احتمالا مورد هدف اقدامات خصمانه روسیه قرار بگیرند ابراز کردند که پس از آن رهبران ناتو در اجلاس ناتو در ماه ژوئیه امسال در ورشو توافق کردند تا در این کشورها نیروهای ناتو را در هوا، دریا و زمین مستقر شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *