رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

50 کانتینر کالای خارجی قاچاق در اصفهان کشف شد

12:47 - 12 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۸۶۲
فرمانده انتظامی استان اصفهان از كشف انبار بزرگ حاوی 50 كانتينر كالای خارجی قاچاق به ارزش 150 ميليارد ريال در يك عمليات پيچيده توسط كارآگاهان پليس آگاهی اين فرماندهی خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،سردار عبدالرضا آقاخانی  اظهار داشت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و پیروی از منویات مقام معظم رهبری و سلسله مراتب فرماندهی ناجا مبنی بر تشدید مبارزه با قاچاق كالا و ارز و به منظور نا امن كردن بستر های ارتكاب جرم و برخورد با دانه درشت های قاچاق كالا در سطح استان طی یك كار دقیق علمی ، تخصصی و پیچیده توسط كارآگاهان پلیس آگاهی استان و همكاری كارشناسان اداره تعزیرات حكومتی یك انبار بزرگ دپوی كالای خارجی قاچاق در حاشیه شهر اصفهان شناسایی شد.
 
وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی از انبار بازرسی کردند كه در نتیجه تعداد 50 كانتینر كالای تخلیه شده خارجی قاچاق شامل لوازم خانگی، صوتی و تصویری، مواد غذایی و اقلام صنعتی به ارزش 150 میلیارد ریال كشف و محموله های قاچاق به سازمان اموال تملیكی استان تحویل داده شدند.
 
این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه با تلاش كارآگاهان پلیس آگاهی استان تعداد 12 نفر كه در حمل این كالاها دست داشتند ، شناسایی و دستگیر شدند.
 
سردار آقاخانی با بیان اینكه تاكنون هیچ گونه مدارك معتبر قانونی دال بر قانونی بودن این كالاها به مراجع ذی ربط ارائه نشده عنوان داشت: براساس مستندات پلیس، این محموله ها همگی قاچاق بوده و به احتمال زیاد، اسناد و مدارك كالاها جعل شده که تحقیقات از سوی كارشناسان گمرك و سازمان اموال تملیكی در حال انجام است.
 
فرمانده انتظامی استان خاطر نشان كرد: پلیس استان اصفهان با جدیت و قاطعیت بیشتر بحث مبارزه با ورود كالای خارجی قاچاق را دنبال می كند و امیدواریم بتوانیم برخورد خوب و منسجمی با توزیع كنندگان و وارد كنندگان كالای قاچاق داشته و در جهت حمایت از تولیدات داخلی و پیشرفت اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم های موثرتری برداریم.
 
این مقام انتظامی با تقدیر از همكاری و تعامل همه دستگاه ها و مردم خوب استان در ماموریت ها و طرح های پلیس گفت: براساس برآورد های صورت گرفته و آمارهای به دست آمده مردم خوب اصفهان یكی از بالاترین مشاركت ها را در طرح ها و ماموریت های انتظامی داشتند.

سردار آقاخانی گفت: از مردم تقاضا داریم كه همچنان ما را در برقراری امنیت استان یاری کرده و در صورتی كه اطلاعی از فعالیت باندها و شبكه های توزیع كالای قاچاق دارند موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع ماموران پلیس برسانند تا برخوردهای قانونی با این گونه مجرمانی كه به امنیت و اقتصاد كشور لطمه می زنند و باعث بیكاری جوانان و تعطیلی مراكز تولیدی می شوند مقابله كند.  
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *