ثبت روزانه 65 پرونده نزاع در سه ماه نخست سالجاری در مازندران

8:55 - 11 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۴۲۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عباسی آمار معاینات انجام شده، سه ماه سالجاری نخست در استان مازندران را 5 هزار و 787 نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار ثبت شده میانگین روزانه مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان 65 نفر است.
عباسی مدیر كل پزشكی قانونی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، آمار معاینات انجام شده، سه ماه نخست سالجاری در استان مازندران را 5 هزار و 787 نفر اعلام کرد و  گفت: بر اساس آمار ثبت شده میانگین روزانه مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی این استان 65 نفر است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 3 هزار 893 نفر مرد و مابقی زن هستند ،افزود: خرداد ماه با دو هزار 62 مورد (2062)، فروردین با هزار 999 (1999) و اردیبهشت با هزار 726 (1726) مورد به ترتیب بیشترین آمار مراجعین نزاع در ان به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به کاهش یک درصدی مراجعین نزاع در سه ماه سالجاری در این استان تصریح کرد: بر اساس این گزارش بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساریو میاندرود با عدد 734  ، بابل با عدد 476 ،آمل با عدد 396 نفر و كمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای فریدونکنار با عدد 59 ،سوادکوه با عدد 67 نفرثبت شده است.

 عباسی با تاكید بر اینكه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراكز پزشكی قانونی است ، یادآورشد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراكز پزشكی قانونی ارجاع می شود كه بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

 این مقام قضایی استان مازندران یكی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیكی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات فی ما بین را حل و فصل كنند.

انهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *