اجرای بیش از 150 کارگاه آموزشی طرح امید در سال جاری

5:30 - 07 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۷۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محجوب گفت: با برگزاری جلسات مختلف با چندین اداره مختلف مصوب کردیم که بیش از 150 کارگاه آموزشی طرح امید در ادارات هدف برگزار شود.
سید ابراهیم محجوب سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی به برگزاری طرح امید توسط معاونت اجتماعی دادگستری خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اختلافات خانوادگی و طلاق در سال‌های گذشته روندی افزایشی داشت به همین منظور اقدام به برگزاری کارگاه‌های مهارت در رفتار یا همان طرح امید  برای زوجین متقاضی طلاق کردیم.

وی گفت: در این طرح ابتدا افراد باید بروند مشاوره لازم را دریافت کنند و اگر به نتیجه نرسیدند آن وقت باید در کارگاه‌های طرح امید شرکت کنند که هرکارگاهی 20 نفر را به طور جداگانه مشاوره و آموزش می‌دهد.

این مقام مسئول اظهار کرد: متقاضیان بعد از شرکت در کارگاه‌های طرح امید، به شوراهای حل اختلاف در جهت صلح و سازش دعوت می‌شوند تا صلح و سازش انجام شود.

محجوب ادامه داد: سال قبل در اجرای این طرح موفقیتی به میزان 31درصد کاهش طلاق داشته ایم و امسال نیز این روند بهبود پیدا کرده است.

معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: ما این طرح امید را در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی مطرح و مصوب کردیم که نوعروسان و زوجینی که قصد ازدواج دارند باید در کارگاه‌های امید که مهارت‌های لازم در زندگی را آموزش می‌دهند شرکت کنند. البته این مصوبه هنوز اجرایی نشده است و در حال اجرایی شدن است.

وی گفت: ما همچنین در معاونت اجتماعی دادگستری خراسان شمالی جلسات و مذاکراتی با ادارات مختلف در جهت اجرای طرح امید در ادارات مختلف داشته ایم.

محجوب ادامه داد: در این جلسات اجرای بیش از 150 کارگاه  آموزشی طرح امید را برای سال جاری را مصوب کردیم که این ادارات آن را اجرایی کنند. در این خصوص در سال گذشته سازمان تبلیغات، بهزیستی، آموزش و پرورش حدود 50 کارگاه طرح امید را اجرا و برگزار کردند که موفقیت آمیز بود و مورد استقبال قرار گرفت و به همین خاطر امسال این تعداد 50 کارگاه را به 150 کارگاه افزایش دادیم.

معاون اجتماعی دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد:یکی دیگر از اقدامات ما برگزاری کارگاه‌های تربیت مربی برای مراکز نظامی است که اکنون در حال اجرا است. در این دوره ها ما مربیانی را از خود مراکز نظامی آموزش می دهیم که این مربیان این طرح و کارگاه ها را برای سربازان پادگان ها برگزار کنند.

وی در پایان گفت: یک دوره از این طرح را سال قبل در پایگاه پدافند نیروی هوایی شهر آباد برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و از ما تقاضا شده است که امسال هم این طرح برگزار شود. در این طرح علاوه بر افراد نظامی، خانواده‌های آنها نیز که در این پایگاه سکونت دارند مخاطبین طرح امید می‌باشند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *