برادرانه ای با اهل سنت کردستان از شبکه افق

14:30 - 03 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۱۲۹۶
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
«برادرانه» مستندی با موضوع فعالیت های جهادی در استان کردستان، یکشنبه 3 مردادماه از شبکه افق پخش می خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، گروه های تکفیری طی سال های اخیر هر آنچه در توان دارند در راه تخریب چهره اسلام و مسلمانان انجام داده اند و در حقیقت، مزدوران کشورهای غربی محسوب می شوند که هدف آنها نیز ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و مخدوش کردن چهره اسلام ناب است.

تخریب مساجد، کشتار بی رحمانه شیعه و سنی و پیروان سایر ادیان و جنایاتی از این دست، از جمله اقداماتی است که تکفیری ها انجام می دهند و بدتر اینکه گروهی از کشورهای به اصطلاح اسلامی هم پشتیبان آنها هستند.

در این بین آنچه می تواند از نظر معنوی و اعتقادی با این پدیده خانمان برانداز در جهان اسلام مقابله کند، حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان است و یکی از راهکارهای تحقق این موضوع، تلاش برای کمک به کسانی است که در مناطق کمتر برخوردار زندگی می کنند.

مستند «برادرانه» به موضوع فعالیت های جهادی در منطقه سنی نشین استان کردستان اختصاص دارد، این فیلم روایتی متفاوت از جهاد با زبان روزه در مناطق سنی نشین استان کردستان است؛ حیدر زیبایی کارگردانی «برادرانه» را بر عهده داشته است.

در این فیلم با برخی جهادگران مصاحبه می شود و آنها نظرات خود را در ارتباط با فعالیت های جهادی عنوان می کنند؛ لاوه بر این اقدامات جهادی در استانی سنی نشین مانند کردستان از زوایای مختلف مورد بحث قرار می گیرد.

«برادرانه» را می توانید یکشنبه سوم مردادماه ساعت 17 و تکرار آن را روز بعد ساعت 13.30 از شبکه افق ببینید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *