در منطقه سراسر آشوب ایرانیان درامنیت زندگی می کنند/ تنها ابرقدرت خداوند است

13:40 - 29 تير 1395
کد خبر: ۱۹۹۴۶۲
وزیر امورخارجه گفت: در منطقه ای که سراسر آشوب است مردم ایران در امنیت زندگی می کنند و این به خاطر آن است که پذیرفته ایم تنها ابرقدرت خداوند است.
در منطقه سراسر آشوب ایرانیان درامنیت زندگی می کنند/ تنها ابرقدرت خداوند استبه گزارش خبرنگار جامعه ، محمد جواد ظریف امروز درشانزدهمین اختتامیه کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری اظهار کرد: همه ما در طول زندگی تلاش برای آموختن، فهم ودرک را انجام می دهیم اما مشکل کنونی دنیای ما مشکل نفهمیدن وعدم درک واقعیات است.

وی افزود: امروز دردنیای جهانی زندگی می کنیم اما در تصمیم گیران جهانی درک صحیحی از معنای این واژه وجود ندارد.
وزیر امور خارجه گفت: نخستین گام برای گفتگو و ورود به هر کاری مذاکره موثر و شنیدن است بنابر این باید شنید، گوش کرد و فهمید قبل از آنکه اقدام به سخن گفتن کرد.

ظریف ادامه داد: دردنیای جهانی تحمیل بر ملتها ناپایدار است و نمی توان درکنار امنیت ،‌ ناامنی ودرکنار توسعه یافتگی بی توسعگی را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: در دنیای جهانی بزرگترین قدرت نظامی جهان از ایجاد امنیت برای شهروندان خود ناتوان است اگر به چهره های مردم آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر 2001نگاه می کردید متوجه می شدید که قدرتی که می تواند تمام دنیا را با سلاح های هسته ای خود نابود کند نتوانسته برای شهروندان خود امنیت ایجاد کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: آمریکا با وجود هزینه های میلیاردی درافغانستان وعراق هنوز نتوانسته به این واقعیت برسد که دوران تحمیل و فشار به سر آمده است وانواع تحریم های غیر انسانی را به مردم ایران وارد کردند اما آنها با حضور در پای صندوق های رای نشان دادند که تحریم ها بی تاثیر است و باید با احترام با ملت ایران مذاکره کرد.

وی بیان کرد: آمریکا سرانجام به این نتیجه رسید که پای میز مذاکره با ایران بیاید بنابر این مذاکرات هسته ای بر اساس شرایط جدید بین الملل شکل گرفت.

ظریف افزود: آمریکایی که ادعا می کرد ایران نباید یک سانتریفیوژ داشته باشد هم اکنون با 20 هزار سانتریفیوژ مواجه است همچنین درزمان مذاکرات می گفتند باید راکتور اراک را نابود و به جای آن آسفالت ریخت اما هم اکنون آن را پذیرفته و از ایران آب سنگین می خرند. حضور مردم، اتکا وتوجه به آنها این امکان را می دهد در برابر هر فشاری ایستادگی کنیم و در منطقه ای که سراسر آشوب است و درهر  گوشه از آن شاهد عملیات انتحاری، انفجار بمب و کودتا هستیم ملت ایران درامنیت زندگی می کنند و این به خاطر این واقعیت است که پذیرفته ایم تنها خداوند ابرقدرت است و باور داریم تا زمانی که مردم وجود دارند امکان هیچ گونه تحریمی نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *