رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"کلیات آثار حمید سبزواری" در روز شعر و ادب رونمایی می‌شود/ در این مجموعه سرودهای انقلابی پدر شعر بسیار پررنگ است

8:01 - 28 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۴۶۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
شاعر انقلابی کشورمان با اشاره به کتاب "کلیات آثار حمید سبزواری" که در روز شعر و ادب رونمایی می شود، گفت: در این مجموعه سرودهای انقلابی این استاد بسیار پررنگ است.
مصطفی محدثی خراسانی شاعر کشورمان در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: کلیات آثار استاد سبزواری را سازمان بسیج هنرمندان به چاپ می رساند.

وی با اشاره به چگونگی شکل گیری چنین مجموعه ای گفت: در اسفند ماه که به عیادت استاد سبزواری رفتیم وی از این موضوع گلایه داشت که آثارش به طور کامل چاپ نشده و بخشی از سرودهای انقلابی وی هم در زمره آثار چاپ شده قرار ندارد، بنابر این بنده به همراه حسین اسرافیلی و رضا اسماعیلی آمادگی خود را برای گردآوری استاد سبزواری در زمان حیات وی مطرح کردیم.

محدثی خراسانی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: البته بخشی از اثار استاد سبزواری که پیش تر چاپ شده اما اشکالاتی داشته است در کلیات جدید وجود دارد بعلاوه اینکه سرودهای انقلابی استاد هم در این کلیات وجود دارد.

این شاعر کشورمان همچنین یادآور شد: برای جمع آوری سرودهای انقلابی استاد حمید سبزواری که تعداد آنها زیاد است و همچنین دسترسی به آنها مشکل است به آرشیو صدا و سیما مراجعه کردیم و از برخی از آهنگسازان و خواننده های که با وی همکاری بسیاری داشته اند نظیر سید محمد میرزمانی، شاهنگیان و محمد گلریز هم کمک گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون آثار مشهور استاد سبزواری را گردآوری کرده ایم و فکر نمی کنم اثر چشمگیری از او وجود داشته باشد که در این کلیات  گردآوری نشده باشد. مجموعه آثار استاد حمید سبزواری در روز شعر و ادب رونمایی می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *