"دولت افغانستان" از نظام مردم سالاری در ترکیه حمایت می کند

21:20 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۸۱۲۷
دولت افغانستان در بیانیه ای با محکوم کردن کودتای نافرجام در ترکیه اعلام کرد: مردم و دولت این کشور از نظام برخاسته از آرای مردمی حمایت می کند.
به گزارش سرویس بین الملل به نقل از خبرگزاری رها، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای در ارتباط با کودتای نافرجام ترکیه نوشت: مردم و دولت افغانستان بر این باورند که نظام های برخاسته از آرای مردم موثرترین شیوه انتقال قدرت به شکل مسالمت آمیز است.
 
در ادامه بیانیه آمده است: دولت و ملت افغانستان گزینه های کودتا و نظامی گری را مانع اصلی در برابر مردم سالاری، ثبات و توسعه می دانند.
 
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری افغانستان تصریح شده است: دولت افغانستان از تلاش برای کودتای نظامی در ترکیه ابراز نگرانی می کند و امیدوار است که دولت برخاسته از آرای مردم پابرجا بماند تا مردم دوست و بردار ترکیه بتوانند در سلامتی و فضای آرام زندگی کنند.
 
دفتر ریاست اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز در بیانیه ای از وقوع کودتای نظامی در کشور ترکیه ابراز تاسف کرده و نوشته است: دولت افغانستان با ایمان راسخ به اصل مردم سالاری، اراده ملت ها و انتخاب حکومت ها از طریق انتخابات و رای آزاد شهروندان با هر گونه کودتا و اعمال قدرت از راه های نامشروع و غیر دموکراتیک مخالف است.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: صلح و ثبات ترکیه با در نظر داشتن اوضاع خاورمیانه بر صلح و ثبات جهانی و منطقه ای و مبارزه با تروریزم نقش تعیین کننده ای دارد.
 
هچنین در این بیانیه تاکید شده است: دولت افغانستان خواهان استقرار وضعیتی آرام برای ترکیه است و آرزوی سعادت و کامیابی برای رهبری و مردم این کشور می کند.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *