آمر به معروف خود باید عامل به معروف باشد

3:45 - 23 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: افراد و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید خود در عمل به معروفات و اجتناب از منکرات پیش قدم باشند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: افراد و اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید خود در عمل به معروفات و اجتناب از منکرات پیش قدم باشند.

محمدرضا حبیبی در نشست تخصصی شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری استان یزد و سازمان‌های وابسته با اشاره به آیه دوم سوره صف افزود: تأکید قران کریم بر این است که افراد در جامعه حرفی را نزنند که خود به آن عمل نمی‌کنند که این کار باعث بی اعتمادی مردم در جامعه می‌شود.

وی به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکر اشاره کرد و اظهار داشت: به موجب این قانون همه سازمان‌ها مکلف به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هستند که با توفیق الهی این مهم امروز در دادگستری انجام می‌شود و به فضل خدا شاهد و ناظر فعالیت‌های خوب و مثمرثمر در این زمینه خواهیم بود.

این مقام قضایی، امر به معروف و نهی از منکر را دو سنت مورد تأکید شریعت مقدس و از تأکیدات امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری ذکر کرد و گفت: تأکید این دو بزرگوار همواره بر احیاء این دو سنت حسنه بوده است.

وی ترویج تذکر لسانی را در مواجهه با منکرات در جامعه خواستار شد و بیان داشت: آحاد جامعه باید نسبت به مسائل حساس باشند و با دیدن هرگونه منکر در جامعه با تذکر لسانی نسبت به آن مسئله واکنش نشان دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، بی تفاوتی را آفت جامعه امروز دانست و گفت: نباید اجازه داد تا منکرات در جامعه نهادینه و با چشم بستن به روی مشکلات قبح گناه در جامعه شکسته شود.

حبیبی تصریح کرد: باید در محیط اداری همه منهای مسئولیتی که دارند نسبت به مشکلات و منکرات احتمالی واکنش نشان داده و با تذکر لسانی، فریضتین امر به معروف و نهی منکر  احیاء و تکلیف الهی انجام دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *