تغییر سبک زندگی مردم با کمک دانشگاه ها/ بیماری های غیر واگیر در کشور کنترل می شوند

9:24 - 25 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۵۳۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تغییر سبک زندگی، یکی از روش هایی است که می تواند مقدمات کاهش مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر را در پی داشته باشد.

محمد باقر لاریجانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: وزیر بهداشت تاکید ویژه ای به موضوع کنترل بیماری های غیر واگیر دارد و در این ارتباط از 3 سال گذشته تاکنون در تمام زیر مجموعه های این وزارتخانه، اقدامات برای کنترل مرگ و میرهای ناشی از بیماری های غیر واگیر آغاز شده است.

وی افزود: در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز با همکاری دانشگاه ها، در پی ارائه راهکارها و دستورالعمل هایی برای کنترل بیماری ها و کاهش مرگ و میر ناشی از آنها هستیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر سبک زندگی مردم ایران را دشوار اما ممکن دانست و خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی، اتفاق غیر ممکنی نیست و این کار با آموزش و ارائه توصیه هایی به شهروندان ممکن می شود.

لاریجانی ادامه داد: اگر مرتب در خصوص برخی بیماری ها و دلایل آن به مردم هشدار داده شود، آنها نسبت به این موضوع حساس شده و روش های قبلی خود را تغییر می دهند.

وی با اشاره به هشدارهای مطرح شده در خصوص مصرف نمک به مردم اظهارکرد: زمانی مصرف زیاد نمک در میان مردم ایران رواج زیادی داشت اما پس از اینکه نسبت به این موضوع هشدارهایی داده شد تا حدودی مصرف آن در کشور کاهش یافت و در سایر موارد نیز، تغییر سبک زندگی مردم ممکن خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل وضعیت بیماری های غیر واگیر و کاهش این بیماری ها در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: توانسته ایم طی سال های اخیر، کنترل بیماری های غیر واگیر در کشور را در دست گرفته و گام های مثبتی در این ارتباط برداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *