انتقاد رئیس شورای عالی استان ها از ناکارآمدی شوراها/ معرفی شوراها به مردم با دستگیری اعضا

7:58 - 22 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۳۳۸
رئیس شورای عالی استان ها از ناکارآمدی شوراهای برخی شهرها انتقاد کرد و گفت: همین موضوع سبب شده مسئولان دولت و مجلس مرتب به دنبال کاهش اختیارات شوراها باشند.
مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: دلیل اصلی اینکه هر از چندگاهی شاهد آن هستیم که طرح و یا لایحه ای در دولت و مجلس به منظور کاهش اختیارات شوراها مطرح می شود، ناکارآمدی خود شوراها است.

وی افزود: زمانی که شوراها اقتدار لازم در تصمیم گیری و تصویب طرح ها و لوایح جامع را نداشته باشند، از هر نهادی برای کاهش اختیارات آنها اقدام می شود.

رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به نقش برخی از اعضای شورای استان ها در مسائلی همچون زد و بندهای اداری و اختلاس ها خاطرنشان کرد: این اتفاقات سبب شده تبلیغ معکوسی برای شوراهای سراسر کشور شود و رسانه هایی که پیش تر به موضوع شوراها نمی پرداختند، بحث دستگیری اعضا را به طور کامل پوشش دهند و به این طریق شوراها به مردم معرفی می شوند.

وی ادامه داد: درخواست من از اعضای شورای های اسلامی سراسر شهرها این است که تمام تمرکز خود را معطوف موضوع پیشبرد عملکرد شوراها و شهرها کرده و از پرداختن به مسائل حاشیه ای بپرهیزند.

چمران شوراها را یکی از ارکان اصلی اداره کشور دانست و تصریح کرد: شوراها یکی از اصلی ترین ارکان اداره کشور به شمار می آیند اما با این وجود آنطور که باید به نقش تاثیرگذار آنها توجه نشده و گاه مورد بی مهری هایی نیز قرار می گیرند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *