موشکهای آمریکایی و عربستانی در اختیار تروریستهای سوریه/ روحیه بالای بشار اسد پس از پیروزی های جبهه مقاومت

7:04 - 26 تير 1395
کد خبر: ۱۹۶۰۲۷
دسته بندی: سیاست
حسن هانی زاده گفت: اخیرا یک سری موشک های پیشرفته آمریکا و عربستان در اختیار گروهک های تروریستی داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و احرار الشام قرار گرفته که وضعیت میدانی اطراف حلب و ادلب را تغییر داده است.
موشکهای آمریکایی و عربستانی در اختیار تروریستهای سوریه/ روحیه بالای بشار اسد پس از پیروزی های جبهه مقاومتحسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه وضعیت میدانی حلب سوریه و اطراف آن ناپایدار است اظهار داشت: اخیرا یک سری موشک های پیشرفته آمریکا و عربستان در اختیار گروهک های تروریستی داعش، جبهه النصره، جیش الاسلام و احرار الشام قرار گرفته که وضعیت میدانی اطراف حلب و ادلب را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه درگیریهای حلب یک نقطه عطف در بحران 64 ماهه سوریه تلقی می شود افزود: پیشروی اخیر نیروهای مسلح سوریه در اطراف حلب قابل توجه بوده و وضعیت میدانی را به سود دولت بشار اسد تغییر داده است

هانی زاده ادامه داد: یقینا اگر حلب و اطراف آن به طور کلی پاکسازی شود وضعیت منطقه کاملا به سود محور مقاومت تغییر پیدا خواهد کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: تحرکات اخیر صورت گرفته مثل سفر وزیر خارجه مصر و وزیر خارجه عربستان سعودی به فلسطین اشغالی، نشان می دهد که جبهه آمریکا، اسرائیل، عربستان و ترکیه با شکست مواجه شده و بعد از آزادسازی فلوجه در عراق امیدواری هایی ایجاد شده که حلب و ادلب به طور کامل پاکسازی شود.

هانی زاده در پایان با اشاره به روحیه بالای رئیس جمهور سوریه در ماههای اخیر و پس از به دست آوردن پیروزی های گسترده نیز گفت: حضور بشار اسد در نماز جمعه شهر حمص نشان می دهد که بخش عمده ای از شهرهای سوریه از امنیت خوبی برخوردار است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *