جنگل های زیرآبی پخته می شوند

14:30 - 20 تير 1395
کد خبر: ۱۹۵۷۷۲
افزایش دمای زمین موجب شده که حالا بخش هایی از جنگل های زیر آبی جهان پخته شود.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از مهر، در سراسر جهان انبوهی از گیاهان در اقیانوس ها و آب های کم عمق رشد می کنند تا اکوسیستم های سراسر این سیاره وضعیت تعادل خود را حفظ کنند اما حالا مشخص شده که همزمان با افزایش دما، آب های سراسر جهان در حال گرمتر شدن هستند و این یعنی مرگ بسیاری از گونه های گیاهی زیرآبی.

از میان انواع این گونه های گیاهی باید به گیاهی ارزشمند و پرکاربرد موسوم به «کلپ» (Kelp) اشاره کرد. کلپ گیاهی دریایی و سرشار از مواد معدنی از جمله ید است که معمولا به شکل مکمل های غذایی مصرف می شود. نکته مهم اینجاست که کلپ محصولی گیاهی و طبیعی است و به همین دلیل مواد معدنی موجود در آن به راحتی جذب بدن می شود. این بدان معناست که با یکی از ارزشمندترین گیاهان آبی سرو کار داریم.

حالا اما دانشمندان متوجه شده اند که جنگلی از این گیاه در سواحل استرالیا به شدت تحت تأثیر امواج گرمایی قرار گرفته به طوری‌که در آب های گرم این منطقه پخته شده است.

این تحقیقات نشان می دهد در سال ۲۰۱۱ و در محدوده ای به ازای ۱۰۰ کیلومتر انبوهی از گیاهان کلپ پخته شده اند، هر چند دامنه کلی این اثرگذاری تا یک هزار کیلومتر هم عنوان شده است.

بر پایه این تحقیقات، متوسط دمای آب های اطراف استرالیا در مناطقی که این گیاهان می رویند در یک بازه زمانی ۱۰ هفته ای حدود ۳۵ درجه فارنهایت بالاتر از حد طبیعی بوده است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *