دستور ویژه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در رابطه با حقوق‌های غیرمتعارف

12:27 - 15 تير 1395
کد خبر: ۱۹۴۰۸۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورای قضایی و رئیس کل دادگستری خراسان رضوی دستور ویژه‌ای در خصوص شناسایی و برخورد با متخلفان حقوق‌های غیرمتعارف و نجومی صادر کرد.
دستور ویژه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در رابطه با حقوق‌های غیرمتعارفحجت الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف و فیش‌های حقوقی نجومی عده ای از مدیران اظهار کرد: در این زمینه نیازمند شفاف سازی هستیم و قطعاً دستگاه قضایی در جایگاه قانونی خود با این مسئله برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در خصوص برخورد با این پدیده شوم افزود: متأسفانه متولیان امر به ویژه در حوزه مسائل پولی و مالی آنگونه که باید و شاید به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند و چنانچه در این زمینه به فرمایشات رهبری به درستی عمل می شد امروز شاهد بروز چنین حوادث تلخی نمی بودیم.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مردم از مسئولان به عنوان خدمتگزار در جامعه اسلامی انتظار دارند که مانند آنان زندگی کنند و قبل از آحاد جامعه به قانون و شرع مقدس پایبندی داشته باشند. اما متأسفانه شاهدیم که تعداد اندکی از مدیران با چنین رفتارهایی موجب ایجاد بدگمانی و سوء ظن می شوند.

 وی استعفا و عذرخواهی را کمترین اقدام متخلفان در این زمینه دانست و افزود: مردم به خوبی رفتارها و گفتارها را رصد کرده و واکنش متناسب با آن را نشان می دهند و انشاء الله دستگاه قضایی نیز در جایگاه قانونی خود و با هدف حفاظت از منافع عمومی و بیت المال با متخلفان و مسببان آن برخورد قاطعانه خواهد داشت و در استان خراسان رضوی نیز با صدور دستور ویژه ای از طریق نهادهای مسئول و نظارتی از جمله اداره کل بازرسی استان در حال پیگیری جدی موضوع هستیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *