بوئینگ 380 از لیست خرید ایران خارج نشده است/ بازار مسکن به این راحتی تکان نمی خورد

12:41 - 13 تير 1395
کد خبر: ۱۹۳۱۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انتخاب هواپیما در قرارداد بوئینگ برعهده ایران است، گفت: رونق بازار مسکن نیازمنده نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف است و وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند به تنهایی این بازار را رونق دهد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران، گفت: مذاکرات با بوئینگ همچنان ادامه دارد و سطح همکاری‌ها به مرحله خوبی رسیده و این قرارداد از قراردادهای بسیار مهم و پچییده محسوب می‌شود و نیاز به زمان دارد تا بتوان نتیجه نهایی آن را اعلام کرد ولی مذاکرات در مرحله خوبی قرار دارد.

وی در خصوص خروج بوئینگ 380 از لیست قراردادها گفت: لیست را خودمان تعیین می‌کنیم و هر هواپیمایی را بخواهیم دریافت و نخواهیم دریافت نمی‌کنیم و موضوعی به عنوان خروج بوئینگ 380 از لیست مطرح نیست و انتخاب بر عهده ما خواهد بود.

آخوندی با اشاره به رشد بازار مسکن در سه ماهه نخست سال گفت: بازار مسکن از لحاظ حجم و ارزش در سه ماهه نخست سال رشد قابل قبولی را تجربه کرده است به طوری که هم از لحاظ پرداخت تسهیلات مسکن و هم از لحاظ رونق بازار مسکن رشد خوبی را تجربه کرده‌ایم.

وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود 21 هزار فقره تسهیلات اعطا شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد خوبی داشته و به تعبیری می‌توان گفت با رشد 14 درصدی در بازار مسکن روبرو بوده ایم.

 همچنین عباس آخوندی در آیین رونمایی از اوراق رهنی مسکن با بیان این‌که بحث مسکن بسیار پیچیدگی دارد و نیازمند حمایت نهادهای مختلفی است که آنرا فعال کند،گفت:‌ مدیریت دارایی‌های عمومی یکی از مباحثی بوده که مطرح شده است.

وی افزود: شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن،‌سازمان مجری تاسیسات دولتی و... هزاران هزار میلیارد تومان دارایی دارند که با ابزارهایی قابلیت نقدشوندگی را دارند و می‌تواند اقتصاد را فعال کند.

وی با بیان این که برای رهایی از پول نفت باید برای این نهاد قانونگذاری‌ کنیم، ادامه داد: به عنوان مسئول وزارت راه در حوزه حمل و نقل و مسکن آمادگی داریم که بسته های برنامه ریزی روشنی را در این باره ارائه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به صندوقهای پس انداز و تسهیلات مسکن برای شهر یا پروژه‌های مشخص بیان کرد:  برای تقویت طرف عرضه نیامند این صندوقها هستیم که خوشبختانه مراحل کارشناسی این موضوع در بانک مرکزی در حال طی شدن است.

وی افزود: نهاد بعدی صندوقهای خُرد برای بهسازی بافتهای فرسوده و میانی است. در ایران اینچنین صندوقهایی را نداریم تا دارایی‌های خرد افراد را با ارزش کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *