بهره‌مندی از فضایل معنوی روزهای باقیمانده ماه مبارک رمضان

19:20 - 12 تير 1395
کد خبر: ۱۹۲۷۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه درس اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین گرجی در دادگستری مرکز استان اصفهان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، جلسه درس اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین گرجی در دادگستری مرکز استان برگزار شد

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین گرجی در تشریح فضایل معنوی ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان فرصت طلایی است در آمرزش گناهان و در هیچ یک از ماه ها به اندازه این ماه گناهان سوزانده و انسان پاک ‌شود. همچنین فرصت مناسبی است در تقرب به خدای متعال و در تغییر در رفتار و تهذیب نفس و رسیدن به تقوای واقعی الهی.

وی افزود: در درون این فرصت طلایی فرصت های ارزشمند دیگری نیز برای انسان مهیاست از جمله فرصت استجابت دعا در لحظه افطار و اطعام مساکین و دادن افطاری و نیز بهره گیری از لحظات عرفانی و نورانی سحر و لیالی قدر.

وی با توصیه به غنیمت شمردن روزهای باقیمانده از این ماه عزیز خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که نبی مکرم اسلام(ص) ده شب آخر ماه مبارک رمضان را معتکف بوده و در مسجد به عبادت می‌پرداختند و چه خوب است مؤمن در این فرصت باقیمانده لحظه ای از بهره مندی از فضایل غافل نشود.

گرجی در ادامه دارا بودن خوف و رجاء را از خصلت‌های انسان مؤمن در اعمال و رفتار دانست و تصریح کرد: انسان باید در انجام اعمال و رفتار از یک سو خوف از پذیرفته شدن آن به درگاه خدا داشته و از سوی دیگر امیدوار به بخشش، کرم و رحمت واسعه الهی باشد.

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه در پایان به بیان برخی ابعاد والای شخصیتی مولای متقیان حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: بهترین منبع برای شناخت مولا نهج البلاغه است چرا که یکی از راه‌های شناخت افراد زبان آنهاست و در شناخت حضرت، کلام مبارک ایشان در نهج البلاغه می‌تواند بهترین منبع باشد و لازم است در تعمق و تفکر در کلام حضرت امیر(ع) همت بیشتر مصروف شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *