با گوجه فرنگی زیبا شوید/ شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت/ آیا سرطان ارثی است؟

15:27 - 06 تير 1395
کد خبر: ۱۹۰۴۸۳
در بسته سلامت امروز خواص گوجه فرنگی بر پوست صورت، کاربردهای متفاوت خمیردندان، درمان طبیعی کنترل دیابت با استفاده از شکوفه انار و اینکه سرطان ارثی هست یا خیر را بخوانید.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته ی سلامت امروز خواص گوجه فرنگی بر پوست صورت، کاربردهای متفاوت خمیردندان، درمان طبیعی کنترل دیابت با استفاده از شکوفه ی انار و اینکه سرطان ارثی هست یا خیر را بخوانید.

با گوجه فرنگی زیبا شوید! + ترفندهایی جالب

جام جم سرا نوشت: گوجه فرنگی یکی از بهترین گزینه ها برای حفظ زیبایی است. گوجه فرنگی می تواند برای درخشان کردن پوست استفاده شود و همچنین از بسیاری از مشکلات پوستی نظیر آکنه و جوش جلوگیری می کند.

قبل از خواب با استفاده مرتب از آب گوجه فرنگی به همراه آب خیار ، با عمل بستن منافذ ، پوست چرب را درمان کنید. با ساییدن نیمی از گوجه فرنگی به صورت حرکت دورانی روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه، از شر جوش های صورت رها خواهید شد.

1- یک قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی به همراه چهار قطره آب لیمو می تواند برای بستن منافذ باز استفاده شود.

2- روزانه از تکه های گوجه فرنگی بر روی صورت استفاده کنید تا از آکنه خداحافظی کنید.

3- گوجه فرنگی را به همراه دانه هایش با آواکادو (بدون هسته) مانند خمیر درست کنید و به صورت بزنید تا به طور طبیعی صورت خود را پاک سازی کنید. بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

4- ماست را با گوجه فرنگی مخلوط کنید تا مانند یک پوره نرم در آید سپس به عنوان یک خنک کننده برای زیربغل، صورت و گردن استفاده کنید، بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

5- قبل از خواب با استفاده مرتب از آب گوجه فرنگی به همراه آب خیار، با عمل بستن منافذ، پوست چرب را درمان کنید.

6- با ساییدن نیمی از گوجه فرنگی به صورت حرکت دورانی روی پوست به مدت ۱۵ دقیقه، از شر جوش های صورت رها خواهید شد.

7- گوجه فرنگی له شده را با کمی عسل مخلوط کنید در طول شب بر روی پوست نگه دارید تا در کل روز صورتتان تازه و درخشان دیده شود.

8- گوجه فرنگی را با شیر مخلوط کنید و و دوبار در روز بنوشید. در طی چند هفته پوست شما به طور طبیعی درخشان می شود.

9- دانه های ذرت را با گوجه فرنگی له کنید تا مخلوطی دانه شکل به دست آورید، آن را برای لایه برداری سلول های مرده پوست استفاده کنید تا صورت گرفته و تار شما باز شود.

10- در مواقعی که پوست شما بر اثر بخار یا آشپزی دچار سوختگی شده باشد دوغ به همراه آب گوجه فرنگی می تواند استفاده شود.

11- برای لک های سیاه پوست می توانید ذرات شکر را روی آن ناحیه بریزید و به گزارش نیک صالحی سپس با نیمی از گوجه فرنگی روی آن بسایید و تفاوت را نگاه کنید.

12- اگر احساس خستگی می کنید می توانید با له کردن ۹۰۰ گرم گوجه فرنگی و استفاده آن در کل بدن ، حمام گوجه فرنگی بگیرید.

13- برای داشتن انگشتان پا نرم و زیبا می توانید گوجه فرنگی را خرد کرده هر انگشت را با آن به شکل کلاه به مدت ۱ ساعت بپوشانید. اگر این کار را هر روز انجام دهید ، پاهایتان بسیار زیبا خواهد شد.


با گوجه فرنگی زیبا شوید/استفاده متفاوت از خمیردندان/شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت

استفاده متفاوت از خمیردندان + روش استفاده


تبیان نوشت: همه ما عادت داریم که از خمیردندان برای مسواک زدن استفاده کنیم. اما شما می توانید از این خمیر استفاده های دیگری هم کنید.

خمیردندان برای محو کردن جوش صورت
خمیردندان حاوی اسید سیلیسیک است که خواص تمیزکنندگی و پاک کنندگی دارد. این ترکیب روند احیای سلولی را تسریع می کند. به این ترتیب نیز سلول های مرده خشک شده و سریع تر می افتند و جا برای سلول های جدید و سالم باز می شود.

خمیر دندان هایی که حاوی دو درصد از این ترکیب هستند، برای محو کردن جوش ها موثر عمل می کنند.

برخی از خمیردندان ها از پراکسید بنزوئیل نیز تشکیل شده اند و این ترکیب نیز خاصیت ضدباکتریایی دارد. به این ترتیب زدن آن روی پوست مانع از زیاد شدن کومدون ها می شود.

یادتان باشد که فقط از خمیردندان های سفید استفاده کنید. خمیردندان های ژله ای یا رنگی مناسب این کار نیستند.

روش استفاده

شب قبل از خواب مقدار اندکی خمیردندان را روی جوش قرار دهید و صبح روز بعد آن را شستشو دهید.

خمیردندان برای تسکین نیش حشرات

با گرم شدن هوا مشکل نیش حشرات نیز پررنگ تر می شود. برای تسکین خارش ایجاد شده روی پوست به سراغ خمیردندان بروید.

روش استفاده

خمیردندان را با مقدار اندکی آب سرد روی جای نیش بگذارید. 15 دقیقه صبر کنید تا خارش برطرف شود. در صورت نیاز می توانید 5 ساعت بعد نیز این کار را تکرار کنید.

خمیردندان برای مقابله با بوی بدن دهان
اکثر خمیردندان ها حاوی بی کربنات سدیم و کلروفیل هستند و برای مقابله با بوی بدن دهان موثر عمل می کنند، چون ترکیب اول آنتی باکتریال بوده و ترکیب دوم خوشبوکننده است.

توصیه می کنیم از خمیردندان های حاوی عصاره درخت چای استفاده کنید، چون یک ضدعفونی کننده طبیعی است. بعد از استفاده از این خمیردندان ها حتما دهان تان را با آب فراوان شستشو دهید.

خمیردندان برای داشتن ناخن های سالم تر و زیباتر
خمیردندان هایی که حاوی عصاره روغنی گیاه درخت چای هستند خواص ضدعفونی کنندگی دارند و برای درمان قارچ ها موثر هستند.

زدن این نوع خمیردندان ها به ناخن های زرد باعث سفید شدن آنها می شود. می توانید برای پاک کردن ردپای لاک ها نیز از خمیردندان استفاده کنید.

روش استفاده

روزانه یک تا دو مرتبه خمیردندان را به طور مستقیم روی ناخن های آسیب دیده قرار دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه شستشو دهید.


با گوجه فرنگی زیبا شوید/استفاده متفاوت از خمیردندان/شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت

شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت


مهر نوشت: بدون تردید انار ترکیبی از سلامت و مزه است. نه تنها دانه‌های انار، بلکه شکوفه‌های انار هم حاوی فواید متعددی هستند.

گل‌های این میوه غنی از آنتی اکسیدان بوده و حاوی ذخایر فتوشیمیایی هستند که به کاهش عوارض و مشکلات سلامت مرتبط با دیابت کمک می‌کنند. از این رو افراد دیابتی می‌توانند با مصرف این گل‌ها، به بهترین شکل سطح گلوکز خون‌شان را کنترل نمایند.

طبق نتایج مطالعه محققان در سال ۲۰۰۸، گل‌های انار حاوی ویژگی‌های فعال کننده PPAR-آلفا/گاما هستند. این فاکتورها نه تنها به تنظیم مصرف اسیدچرب و اکسایش، التهاب و عملکرد عروق کمک می‌کنند، بلکه هوموستاز گلوکز و التهاب را نیز تحت کنترل دارد.

دیابت کنترل نشده می‌تواند منجر به استرس اکسایشی شود که در نتیجه به سلول‌های مغز آسیب رسانده و موجب زوال شناختی می‌شود. اما مصرف شکوفه‌های انار که غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، به مقابله با استرس اکسایشی کمک کرده و در نتیجه عملکرد مغز بهبود می‌یابد.

مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۱ نشان داده است مصرف گل انار همراه با داروهای دیابت نه تنها موجب کاهش فشار اکسایشی می‌شود، بلکه عملکرد یادگیری و حافظه را در افراد دیابتی بهبود می‌بخشد.


با گوجه فرنگی زیبا شوید/استفاده متفاوت از خمیردندان/شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت

آیا سرطان ارثی است؟


اقدمی متخصص سلول درمانی رویان؛ گفت: سرطان در اصطلاح بیماری "چند فاکتوری" که عوامل مختلفی در بروز ان تاثیر گذار است.
 
اقدمی اظهار داشت: در بعضی افراد ژن های مستعد به سرطان وجود دارد که در عوامل محیطی متنوع می توانند فرد را به سرطان مبتلا کنند. به عنوان مثال ژن های کنترل کننده رشد و تکثیر P53 و P21 اگر دچار اختلال شوند احتمال ابتلای فرد به سرطان افزایش می یابد.
 
این متخصص سلول درمانی رویان افزود: سرطان هایی مانند کلیه و دستگاه گوارشی بیشتر زمینه ژنتیکی دارند، از این رو افرادی که در خانواده آن ها سابقه این سرطان وجود دارند مدام باید تحت پزشک و آزمایش های خاص قرار بگیرند.
 
وی اذعان داشت: در بدن انسان روزانه چندین هزار تقسیم سلولی رخ می دهد. دراین حین امکان دارد در تقسیم  یک یا چند سلول نقصی به وجود آید که در این صورت سیستم ایمنی بدن به سرعت نقص وارده را از بین می برد، در افرادی  که به علت داشتن بیماری هایی چون لوپوس (ایجاد شدن علامت ستاره روی صورت) که  از داروهای ضد ایمنی استفاده می کنند، احتمال ایجاد اختلال در سیستم ایمنی و  ابتلا به سرطان افزایش می یابد.
 
وی افزود: فناوری به نام  پزشکی-شخصی فرایندی خونی است که  طی 10 سال آیندهاز ابتلای افراد به بیماری هایی نظیر سرطان،هپاتیت، ایدز و غیره خبر می دهد.
 
از بيش از نيمی از سرطان‌ها، می توان با انجام تغييراتی در شيوه زندگی پيشگيری كرد؛ تغييراتی مثل ورزش و فعاليت بدنی، رژيم غذايی سالم، پرفيبر، سرخ‌نشده و تازه. نقش استعمال دخانيات هم در بالا بردن خطر برخی سرطان‌ها، مثل سرطان ريه يا حنجره، شناخته شده است. /مشرق

با گوجه فرنگی زیبا شوید/استفاده متفاوت از خمیردندان/شکوفه انار؛ درمان طبیعی کنترل دیابت

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *