رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن/درمان خانگی آفت دهان بدون دارو

15:22 - 31 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۸۲۷۵
در بسته سلامت امروز تاثیر قهوه بر روی بدن، چگونگی کنترل میگرن و راه های درمان آفت را بخوانید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در بسته سلامت امروز تاثیر قهوه بر روی بدن، چگونگی کنترل میگرن و راه های درمان آفت را بخوانید.

تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن


سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین نتایج تحقیقات خود بر روی قهوه اعلام کرد: بر اساس مطالعات گسترده در ارتباط با تاثیر مصرف قهوه در افراد مشخص شد که استفاده از این نوشیدنی منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده، سینه و پروستات نمی شود.

نتایج این تحقیق نشان می دهد، نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۱۵ درصد کاهش دهد ضمن اینکه مصرف قهوه از شیوع سرطان رحم نیز در زنان جلوگیری می کند.  

در این گزارش آمده، نوشیدن مایعات با دمای بالا می تواند برای بدن سرطان زا باشد.

همچنین سازمان بهداشت جهانی در گزارش خود تصریح کرده که نوشیدن مایعات با دمای ۶۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر،  خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد./مهر


تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن/درمان خانگی آفت دهان بدون دارو


چگونه میگرن را کنترل کنیم؟


مجله سلامت نوشت: با رعایت چند عامل می‌توان از بروز میگیرن جلوگیری یا حداقل از شدت و دفعات آن پیشگیری کرد.

به یک زمانبندی خاص پایبند باشید:
 
سبک زندگی و فعالیت‌های روزمره شما هر چیزی که هست باید به یک زمانبندی منظم پایبند باشید. این زمانبندی ممکن است شامل رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک زمان مشخص، خوردن غذا در وعده‌های غذایی منظم و انجام تمرینات ورزشی روزانه باشد.

محرک‌های میگرن را شناسایی کنید و جلوی آن را بگیرید:
 
اغلب این محرک‌ها ممکن است نوع خاصی از غذاها همچون شکلات تلخ یا پنیر باشد.
 
داده‌های ثبت شده را تجزیه و تحلیل کنید:
 
محرک‌هایی را که در عرض چند ماه به دست آورده‌اید تجزیه و تحلیل کنید تا به یک نتیجه نهایی برسید.
 
یک مکمل مناسب در نظر بگیرید:
 
مطالعات نشان داده است که منیزیم، ویتامین B2 و CoQ10 جزو مکمل‌هایی هستند که اثر آرامش بخشی دارند.
 
هر گونه ورزش شدید را کم کنید:
 
محققان نشان داده‌اند که درد در برخی از مواقع با انجام تمرینات ورزشی شدید بدتر می‌شود. سعی کنید از یوگا استفاده کنید که می‌تواند باعث ایجاد آرامش، کاهش استرس و درد شود. ورزش‌های هوازی ملایم نیز می‌تواند به از بین بردن سفتی در گردن و شانه‌ها کمک کند.
 
از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید:
 
از موادی همچون سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، آجیل‌ها، حبوبات، نخودفرنگی و غلات کامل که سرشار از منیزیم هستند استفاده کنید. کمبود منیزیم در بدن می‌تواند گردش خون به مغز را کمتر کند و همین امر باعث ایجاد حملات میگرنی خواهد شد. غذاهای حاوی امگا ۳ همچون تن ماهی و ساردین نیز اثرات آرامش بخشی خوبی دارند و برای سلامت قلب مفیدند.
 
سطح قند خون خود را بررسی کنید:
 
افت قند خون یک محرک شایع برای سردردهای میگرنی محسوب می‌شود. در این شرایط گلوکز بیشتری وارد جریان خون می‌شود و همین امر منجر به افزایش فشار خون خواهد شد.
 
سیگار را ترک کنید:
 
اگر به سیگار کشیدن یا بوی آن حساسیت دارید، این موضوع می‌تواند باعث ایجاد حملات میگرنی شود. با پرهیز از رفتن به این مکان‌ها یا ترک سیگار می‌توانید سردردهای میگرنی خود را بهبود ببخشید.
 
پیشگیری را تمرین کنید:
 
داروهای زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند جلوی بروز میگرن را بگیرد. اینکه شما به میگرن مزمن مبتلا هستید یا خیر هیچ فرقی نمی‌کند. پزشک ممکن است داروهایی را برای شما تجویز کند. این داروها برای تسکین درد و نشانه‌های میگرن طراحی شده‌اند و به پیگشیری از بروز حملات میگرنی کمک می‌کنند. داروها را همانگونه که توصیه شده است مصرف کنید. یکی از داروهای رایج ضد میگرنی سوماتریپتان است. همیشه از دفترچه اطلاعات موجود در قوطی داروها استفاده کنید.
 
مصرف کافئین خود را بررسی کنید:
 
مصرف زیاد کافئین باعث می‌شود رگ‌های خونی موجود در اطراف مغز بیشتر از معمول منقبض شود. همین امر منجر به ایجاد سردردهای میگرنی خواهد شد. بیشتر از ۳۰۰ میلی گرم( معادل ۵ فنجان قهوه فوری) قهوه در روز می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود.
 
همانند بیشتر افرادی که در این عصر فناوری زندگی می‌کنند، شما نیز ممکن است زندگی پرمشغله‌ای داشته باشید. به کارگیری نکاتی که در این مقاله گفته شود می‌تواند در کنترل و مدیریت میگرن مفید باشد. همچنین برخی از تغییرات کوچک در سبک زندگی برای کمک به درمان و مدیریت میگرن مفید خواهد بود.


تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن/درمان خانگی آفت دهان بدون دارو


درمان خانگی آفت دهان بدون دارو


الو دکتر نوشت: بهبود آفت دهان معمولا یک هفته طول می‌کشد اما به خاطر آزاردهنده بودن آن، افراد همیشه به دنبال درمان سریع این زخم‌ها هستند. خبر خوب این است که درمان‌های سریعی برای این بیماری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید.

استفاده از خاصیت درمانی آلوئه ورا می‌تواند مفید باشد:
آلوئه ورا یک گیاه درمانی فوق العاده با خاصیت ضد التهابی است و می‌تواند به درمان تمامی زخم‌ها همچون آفت دهان کمک کند. اگر به گیاه آلوئه ورا دسترسی دارید، برگ‌های آن را ببرید و ژل درون آن را با فشار خارج کنید. شما باید از آلوئه ورای طبیعی استفاده کنید.

ژل حاصل از آلوئه ورا را در روز هر چقدر که توانستید روی زخم قرار دهید.
ژل یا آب آلوئه ورا را به عنوان دهانشویه استفاده کنید و سه بار در روز دهان خود را با آن بشویید.

خواص آنتی باکتریایی روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر آفت دهان خلاص کند:
این روغن خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریایی دارد و همین امر آن را برای درمان آفت دهان بسیار محبوب کرده است. سعی کنید تا جایی که می توانید از روغن طبیعی نارگیل استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر روی زخم داشته باشد.

روغن نارگیل را چند بار در روز با یک پارچه نخی تمیز بر روی زخم قرار دهید.
یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بردارید و روزانه دوبار به مدت ۱۵ دقیقه دهان خود را با آن بشویید.

استفاده از گشنیز می‌تواند مفید باشد:
گشنیز به خاطر خاصیت آنتی باکتریایی‌اش می‌تواند درمان شگفت انگیزی برای آفت دهان باشد.

اگر برگ‌های گشنیز را در اختیار دارید، کمی از آن را در داخل آب بجوشانید.
بعد از ولرم شدن آب گشنیز، می‌توانید ۴ بار در روز دهان خود را با آن بشویید.
اگر دانه‌های گشنیز را در منزل دارید، در داخل ۲۲۶ گرم آب یک قاشق چایخوری دانه گشنیز بریزید و اجازه دهید یک روز در داخل آب بماند. سپس آبکشی کنید و دهان خود را ۴ بار در روز با آن بشویید.

استفاده از روغن درخت چای می‌تواند روش خوبی برای خلاصی از شر آفت دهان باشد:
روغن درخت چای یک اسانس فوق العاده با خواص ضد میکروبی و آنتی باکتریایی است و می‌تواند به درمان آفت دهان کمک کند. مطمئن شوید که از روغن ۱۰۰ درصد طبیعی استفاده می‌کنید.

نصف قاشق غذاخوری از آب تمیز را در داخل یک ظرف کوچک بریزید.
دو قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید.
این ترکیب را روزانه سه بار بر روی زخم اعمال کنید.
شما همچنین می‌توانید ۱۰ قطره از روغن درخت چای را به ۲۲۶ گرم آب بیفزایید و از آن ۴ بار در روز استفاده کنید.


تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن/درمان خانگی آفت دهان بدون دارو


6 خوراکی که نمیدانید شور هستند


تبیان نوشت: در تغذیه امروزی نمک زیادی در برنامه غذایی همه ما وجود دارد. حتی خبر هم نداریم که چه میزان نمک دریافت می کنیم. در این مطلب 6 ماده غذایی پرنمک را معرفی می کنیم تا در جریان شوری آن ها باشید.

سس سویا

سس سویا یکی از پرمصرف ترین چاشنی های معطر است اما در عین حال یکی از شورترین های موجود نیز محسوب می شود. دقیق تر بگوییم هر 100 گرم سس حاوی 15650 میلی گرم نمک است (15%).

سوپ ها و عصارهای صنعتی

اگر علاقه خاصی به مصرف سوپ دارید خودتان دست به کار شوید. سوپ ها و عصاره های صنعتی بسیار پرنمک هستند. در هر 100 گرم این مواد غذایی صنعتی  47750 میلی گرم نمک وجود دارد که معادل 47 درصد است.

غلات صبحانه

غلات صبحانه آماده جزو منابع سدیم پنهان است. هر کاسه 100 گرمی حاوی 1800 میلی گرم نمک است.

سوسیس و کالباس

سوسیس و کالباس بسیار شور است و علاوه بر این منشأ بروز برخی بیماری های مربوط به سدیم بالای خون مانند پرفشاری خون یا نارسایی کلیه نیز محسوب می شود. هر 100 گرم از این مواد غذایی حاوی 2675 میلی گرم نمک است. بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد غذایی را تا حد امکان محدود کنید.

پنیر

همه ی پنیرها بسیار خوشمزه هستند و در عین حال نمک زیادی دارند. میزان نمک برخی از پنیرها در هر 100 گرم به 2092 میلی گرم نیز می رسد.

مواد غذایی کنسروی

همه ی محصولات فراوری شده برای سلامتی خطراتی ایجاد می کنند. متأسفانه این محصولات صنعتی امروزه جای زیادی در برنامه غذایی ما باز کرده اند. برای تهیه و نگهداری طولانی مدت از کنسروها سدیم زیادی به آن ها اضافه می شود و مصرف زیاد غذاهای کنسرو شده می تواند به سلامتی تان آسیب بزند.

چه باید کرد؟

بهتر است آگاهی تان را بالا ببرید. یادتان باشد که برای سالم تر ماندن لازم است که میزان مصرف نمک را به 6 تا 8 گرم در روز محدود کنید. سر میز نمکدان را در بشقابتان خالی نکنید چون تمام مواد غذایی در خود نمک دارند و نیازی به افزودن نمک بیشتر نیست.


تاثیر خارق العاده قهوه بر روی بدن/درمان خانگی آفت دهان بدون دارو


/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *