حمایت از 300 خانواده زندانی نیازمند

19:20 - 30 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۷۶۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر گفت: انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان اهر، از 300 خانواده حمایت می‌کند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی،

یعقوب شهبازپور در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهدای هفتم تیر در اهر، اظهار داشت: جشن گلریزان و جشن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان که هر یک از این جشن‌ها عنوان جداگانه‌ای دارد با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اهر این جشن‌ها را همزمان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشن گلریزان، آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و زندانیان نیازمند است، افزود: فلسفه جشن حمایت، حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان بوده و این خانواده‌ها عمدتاً در معرض انواع ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی قرارگرفته‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با بیان اینکه انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان شهرستان اهر هیچگونه اعتبارات دولتی نداشته و توسط خیرین اداره می‌شود، اظهار کرد: انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان شهرستان اهر حتی ریالی در قانون بودجه کشور ندارد و تمامی هزینه‌های صرف شده از سوی خیرین تأمین می‌شود.

شهبازپور ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان شهرستان اهر رفته ‌رفته با کمک‌ها و مساعدت‌ها به جایگاه اصلی خود دست می‌یابد و امسال تصمیم بر این شد که جشن گلریزان و جشن حمایت را از حالت دولتی خارج کرده و به‌ صورت مردمی برگزار کنیم و بر این اساس جشن‌ها در مکانی عمومی برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم چندین صندوق در نقاط مختلف شهر اهر دایر می‌شود، گفت: برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با همکاری کمیته امداد اهر، چندین صندوق در نقاط مختلف شهر اهر ایجاد می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به اینکه انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان شهرستان اهر هرساله حداقل برای 300 خانواده خدمات ارائه می‌دهد، افزود: قبوضی در راستای حمایت از خانواده‌های زندانیان در بین ادارات توزیع‌ شده که هرچند مبالغ ناچیزی دارد ولی همین کمک ‌های مردم می‌تواند بخشی از مشکلات خانواده‌های زندانیان را رفع کند.

شهبازپور تأکید کرد: فردی که دارای چندین نفر عائله اعم از همسر و فرزند بوده و روزهای خود را در زندان سپری می‌کند در مجموع همین افراد سرپرست خانواده هستند و غیر از آنها کسی حاضر به تأمین مایحتاج خانواده نیست به همین منظور انجمن با توجه به اینکه ریالی اعتبار دولتی ندارد از تمامی اقشار مردم خواهشمندیم از کمک‌ها و مساعدت‌های خود را از خانواده‌های زندانیان دریغ نکنند.

وی یادآور شد: اگر در بحث گلریزان نیازی به مبالغ باشد بخشی از این کمک را می‌توانیم تأمین کرده و بخش دیگری را ستاد دیه استان تأمین کند تا زندانی جرایم غیر عمد از زندان رهایی یابد ولی انجمن حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان شهرستان اهر از هیچ محلی حمایت نمی‌شود و تنها منابعی که از این خانواده‌ها حمایت می‌کنند همین مردم هستند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *