نمایشگاه قرآن موج فرهنگی بزرگی را در کشور ایجاد کرده است

17:40 - 28 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۸۱۴
نمایشگاه قرآن از زمان برگزاری به ویژه در ماه مبارک رمضان، موج قرآنی بزرگی را در کشور ایجاد می کند.
به گزارش گروه فرهنگی ، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه شعار امسال نمایشگاه قرآن به خوبی انتخاب شده است، افزود: نمایشگاه قرآن یکی از مهم ترین رویدادهای قرآنی کشور است که از زمان برگزاری به ویژه در ماه مبارک رمضان موج قرآنی بزرگی را در کشور ایجاد می کند و در دو دهه گذشته توانسته هر سال جایگاه بهتری را در میان مردم پیدا کند.

وی گفت: یکی از اهداف و قله های توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه، فهم و معرفت قرآنی و همچنین حوزه عملکردی و رفتاری مردم است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه معرفتی قرآن کریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد، ادامه داد: فهم قرآن کریم در سالیان اخیر در میان نخبگان رشد خوبی پیدا کرده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه قرآن باید بتوانیم توجه عامه مردم را به مفاهیم قرآنی جلب کنیم که در این صورت مطمئنا این نام انتخاب مناسبی برای نمایشگاه قرآن کریم بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به سبک زندگی قرآنی باید ابتدا فهم درستی از مفاهیم این کتاب آسمانی داشته باشیم، ادامه داد: افراد قرار است بر مبنای این مهم روش زندگی و کارهای روزمره خود را مبتنی بر اصول قرآنی بگذارند، بنابراین نیاز است برای رسیدن به این سبک زندگی، معرفت مردم را نیز نسبت به مفاهیم قرآنی افزایش بدهیم.

فراهانی در پایان افزود: ما هم به عنوان وزارت بهداشت به دلیل اهمیتی که برای نمایشگاه قرآن قائل هستیم در سال های اخیر حضوری ویژه ای در نمایشگاه قرآن داریم.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «به سوی فهم قرآن» از ٢٤ خرداد ماه تا ٨ تیر ماه مصادف با ٧ تا ٢٢ ماه مبارک رمضان به مدت ١٦ روز در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) از ساعت ١٨ الی ٢٣:٣٠ برگزار می شود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *