جشن گلریزان به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بوکان برگزار شد

20:30 - 27 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۷۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جشن گلریزان با حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران بوکانی در جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بوکان برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان آذربایجان غربی، کاوان رئیس زندان بوکان در این آئین که با حضور فرماندار ،امام جمعه و جمعی از خیرین و مسئولان شهرستان بوکان برگزار شد، گفت: مشارکت مردم از جمله اصناف،بازاریان و مسئولان در جشن گلریزان و مشارکت آنها در بازگرداندن زندانیان جرایم غیر عمد به آغوش خانواده ها نماد کاملی از حس نوعدوستی در جامعه بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کمکهای مالی و معنوی خیرین بیشترین پشتوانه ما را برای آزادی زندانیان نیازمند است تاکید کرد: آزادی هر مددجو شادی دوباره به خانواده هدیه می‌بخشد.

وی با بیان اینکه زندانیان نیازمند در انتظار آزادی هستند از خیران خواست تا با کمکهای خود زمینه آزادی تعداد بشتری از زندانیان را فراهم اورند.

کاوان ادامه داد: رنج خانواده های زندانیان تنها مسایل عاطفی و روحی نیست بلکه شرایط نامناسب اقتصادی و تنگناهای ناشی  از این وضعیت در برگیرنده آسیبهای دیگری نیز هست.

رئیس زندان بوکان همچنین اظهار داشت: شکات می‌توانند با گذشت بخشی از
دیه یا بدهی خود موجب تسریع در روند پروند های قضایی شده و زمینه آزادی مدددجویان غیر عمد را فراهم نمایند که در این زمینه در زندان بوکان با دعوت از شکات زندانیان در طول سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۸۶ جلسه صلح و سازش تشکیل که تعداد ۱۱۳ مورد منجر به اخذ نتیجه شده که زندانی آزاد و یا شامل تخفیف مجازات شدند.

وی در ادامه به عملکرد ستاد دیه شهرستان پرداختند و با اشاره به آمار و ارقامی عملکرد ستاد دیه را تشریح کرد.

کاوان همچنین به کسب رتبه اول زندان بوکان در سطح استان در خصوص کاهش جمعیت کیفری زندان بوکان اشاره کرد و آنرا مرهون مردم خیرخواه و مسئولین دلسوز شهرستان دانست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *