از تسلی خاطر بازماندگان حادثۀ اورلاندو با سگ‌های مخصوص تا چنگ زدن گربه ها به قوانین فیزیک + تصاویر

15:00 - 26 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۶۲۷۹
عکسی از پاسارگاد در جمع برترین عکس‌های سال 2016، شیلنگ قلیان و خطر هپاتیت B، افتتاح طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان، درازشاخ‌ترین بوفالوی دنیا و ... را در گلچین امروز "گشتی در مجاز" ببینید.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، این‌بار گشتی در فضای مجازی زده ایم و تعدادی از اخبار جالب رسانه های مختلف را گلچین کرده‌ایم.

عکسی از پاسارگاد در جمع برترین عکس‌های سال 2016 از زیبایی‌های شبانه کره زمین

+ تصاویر

خبرگزاری فارس نوشت: با برگزاری هفتمین دوره از رقابت سالانه عکس زمین و آسمان زیباترین و برترین عکس های تهیه شده از شگفتی های آسمان و زمین در شب انتخاب و معرفی شدند. یکی از عکس های این مجموعه که حائز رتبه سوم شده توسط عکاسی ایرانی به نام امیر رضا کامکار در محوطه تاریخی پاسارگاد تهیه شده است.

شیلنگ قلیان و خطر هپاتیت B
 
+ تصاویر

خبرگزاری ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نسبت به رواج قلیان در بین نوجوانان هشدار داد و گفت: استفاده مشترک از شیلنگ قلیان سبب ابتلا مصرف کنندگان به بیماری‌ های عفونی مانند هپاتیت B می شود. دکتر سید جواد میراسماعیل با اشاره به اینکه مصرف قلیان در جامعه افزایش یافته است، افزود: سن شروع مصرف دخانیات در بین جوانان و نوجوانان در 2 سال اخیر به 13 سال کاهش یافته است.

وقتی پلیس خشن فرانسه در برابر پیرزن فرانسوی کم می‌آورد

+ تصاویر

خبرگزاری فارس نوشت: روز گذشته نیروهای پلیس فرانسه در پاریس به 75 هزار تظاهرکننده معترض به اصلاح قانون کار حمله و حداقل 58 تن را بازداشت کردند. در یکی از این تصاویر که توسط عکاس رویترز به ثبت رسیده است، یک پیرزن با شهامت کامل در برابر نیروهای ضد شورش پلیس ایستاده است.

افتتاح طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان

+ تصاویر

خبرگزاری ایرنا نوشت: طولانی ترین پل معلق شیشه ای جهان با ارتفاع 300 متر و طول 430 متر در چین افتتاح شد.

درازشاخ‌ترین بوفالوی دنیا

+ تصاویر
خبرگزاری فارس نوشت: بوفالوها عمدتاً حیواناتی تنومند با شاخ های قدرتمند و دراز هستند ولی شاخ های این بوفالو در نوع خود بی نظیر است. عکس فوق در پارک ملی Kaziranga در آسام هند گرفته شده و عکاس آن فردی آماتور به نام Sanjeev Chadha است.

خطر برق‌گرفتگی مارماهی ثابت شد

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: دانشمندان کشف کرده اند که مارماهی با بیرون پریدن از آب منجر به کشتن حیوانات دیگر می‌شود.  مارماهی با بیرون پریدن از آب ولتاژ بالا تولید می کند که منجر به از بین رفتن جانداران دیگر خواهد شد. مارماهی قادر به تولید ولتاژ بالاتر از 300 ولت است.

گربه‌ها به قوانین فیزیک چنگ می‌زنند

+ تصاویر

خبرگزاری مهر نوشت: محققین دانشگاه «کیوتو» ژاپن، با انجام آزمایش بر روی گربه ها متوجه شدند که این دسته از حیوانات می توانند اصول علت و معلول و قواعد علم فیزیک را به خوبی متوجه شوند. در واقع گربه ها با بهره بردن از این توانایی و تلفیق آن با حس تیز شنوایی خود می توانند مکانی که طعمه آنها احتمالاً مخفی شده را پیش بینی کنند. همچنین محققین ژاپنی با انجام آزمایشی متوجه شدند که گربه ها می توانند حضور اشیاء نامریی را با توجه به قوه قوی شنوایی خود تشخیص دهند. محققین بر این باور هستند که گربه ها برای تشخیص حضور اجسام از قانون فیزیک استفاده می کنند تا به استنباط حضور یک شی برسند. در حقیقت گربه ها از قوه «درک منطق تصادفی» صدا برای تشخیص ظاهر شدن اشیاء استفاده می کنند. بر همین اساس، محققین دانشگاه «کیوتو» می گویند، سبک شکار گربه ها بر پایه توانایی استنباط صدا است.

رونمایی از مدال های المپیک ریو

+ تصاویر

+ تصاویر

+ تصاویر

ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نوشت: مراسم رونمایی از مدال های المپیک و پارالمپیک ریو به طور رسمی انجام شد. توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک نیز حضور داشت. بیش از 2000 مدال تولید شده که شامل 812 مدال طلا، 812مدال نقره و 824 مدال برنز است. قهرمان‌های المپیک مدال‌های طلای دریافت خواهند کرد که بدون استفاده از جیوه ساخته شدند. مدال‌های نقره و برنز نیز با استفاده 30 درصدی از مواد بازیافتی ساخته شدند. نیمی از پلاستیک‌هایی که در روبان مدال‌ها استفاده شده نیز از مواد بازیافتی است و قالب مدال‌ها از چوب خاصی به نام «فریخو» ساخته شده است. همچنین از لباس‌های افرادی که مدال‌ها را اهدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند نیز رونمایی شد.

یک عنصر داعش سَر پدر و مادر خود را جدا کرد

+ تصاویر

خبرگزاری مهر نوشت: یکی از عناصر گروه تروریستی داعش مرتکب جنایت هولناکی علیه خانواده خود در استان «نینوا» عراق شد. بر اساس این گزارش، این فرد در جنایتی هولناک اقدام به قطع سَر پدر و مادر خود کرد. یک منبع محلی ضمن اعلام این خبر، در بیان علت این اقدام اظهار داشت: این فرد به دلیل مخالفت های مکرر پدر و مادر خود با پیوستن برادرش به گروه تروریستی داعش دست به چنین اقدامی زد.

استخراج بهترین فیروزه جهان


+ تصاویر

+ تصاویر

خبرگزاری ایسنا نوشت: «مردم این روستا پول درمی‌آورند» این را بیشتر مردم نیشابور در مورد ساکنان روستای معدن فیروزه می‌گویند. اعضای یک تعاونی که معدن فیروزه نیشابور را 25 ساله، ‌100 میلیون تومان از دولت اجاره کرده‌اند و استخراجش را خودشان به عهده گرفته‌اند. تخمین زده می‌شود که معدن فیروزه نیشابور 9 هزار تن ذخیره سنگ داشته باشد که سالانه 19 تن آن را می‌شود بیرون کشید، از هر تن سنگ خام معدنی، بین 8 تا 10 کیلوگرم فیروزه استخراج می‌شود که بسته به کیفیت و رنگی که دارد قیمت آن متفاوت است. اینجا در نزدیکی نیشابور، بهترین سنگ فیروزه در تمام جهان را می‌شود از این کوه بیرون کشید،‌ «فیروزه عجمی» که رنگ مرغوب‌ترین تکه سنگ‌هایش آبی فیروزه‌ای تند است و هرچه یک دست‌تر باشد قیمتش بیشتر می‌شود، اما سنگی که از معدن استخراج می‌شود بسته به این که از چه رگه‌ای از دل کوه بیرون بیاید رنگش بین آبی تیره تا آبی آسمانی و سبز متفاوت است و قیمتش هم فرق می‌کند.





چینی ها به دنبال اولین پیوند کامل اعضای بدن


+ تصاویر

خبرگزاری مهر نوشت: دانشمندان چینی به دنبال اجرای اولین پیوند کامل بدن هستند که در آن هر اندامی جایگزین اندام دیگری شود. به گفته محققین چینی این تکنیک می تواند به افراد فلج کمک کند تا بتوانند حرکت کنند. دکتر «شیوپینگ رن»، جراج اورتوپد در دانشگاه پزشکی «هاربین» چین گفت: تیمی را در این راستا تشکیل داده و آزمایشاتی را هم تا کنون بر روی موش ها و اجساد انجام داده است. به گفته سرپرست این تیم پیوند، موش هایی که پیوند کامل اعضاء بر روی آنها انجام گرفته بود بعد از یک روز جان خود را از دست دادند. البته گروهی از دانشمندان بر این باور هستند که امکان اتصال مجدد بند نخاع وجود ندارد.


برترین رستورانهای جهان در سال 2016 معرفی شدند

+ تصاویر

سایت اینترنتی توریسم آنلاین نوشت: اخیراً فهرست برترین رستورانهای دنیا در سال 2016 اعلام شده است. در این فهرست رستوران "Osteria Francescana" واقع در مدونا -ایتالیا- عنوان بهترین رستوران سال را از آن خود کرده است. در جایگاه دوم این فهرست رستوران "ال سلر دوکان روکا" واقع در "خیرونا" –اسپانیا- است که سالهای پیش در جایگاه اول بوده اما امسال به جایگاه دوم تغییر مکان داده است. جایگاه سوم متعلق به رستورانی نیویورکی به نام "مادیسون پارک" یازدهم است. جایگاه چهارم: رستوران "سنترال" در لیما-پایتخت پرو. جایگاه پنجم: رستوران "نوما" در کپنهاگ - دانمارک. جایگاه ششم: رستوران "میرازور" در "منتون" - فرانسه. جایگاه هفتم: رستوران "موگاریتز" در سن سباستین - اسپانیا. جایگاه هشتم: رستوران "ناریساوا" در توکیو – ژاپن. جایگاه نهم: رستوران "استررک" در وین – اتریش. جایگاه دهم: رستوران "Asador Etxebarri" در بیسکای – اسپانیا.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *