دوره مدیریت مهارت و دانش رفتار ویژه مرتکبین جرایم تعزیری برگزار می‌شود

9:03 - 25 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۵۶۱۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
داراب‌خانی گفت: جلسه هماهنگی جهت برگزاری 3 دوره مدیریت مهارت ودانش رفتار (امید) ویژه مرتکبین جرایم تعزیری قابل اعمال درجه 6 تا 8 برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام جلسه‌ای جهت برگزاری 3 دوره مدیریت مهارت ودانش رفتار (امید) ویژه مرتکبین جرایم تعزیری قابل اعمال درجه 6 تا 8 در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام تشکیل شد.

در این جلسه داراب‌خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ضمن خیر مقدم به مدعوین در خصوص دستور کار جلسه بیان داشت: این جلسه در اجرای گام اول و سوم برنامه مصوب قوه قضائیه که در سال 1395 جهت اجرا به استان ایلام ارسال گردیده تشکیل شده است.

وی افزود: نظر به اینکه یکی از برنامه‌ها وسیاست‌های کلی قوه قضائیه بر کاهش جمعیت کیفری زندانیان و اصلاح و تربیت متهمان و مجرمان در جامعه می‌باشد و برای اجرای این طرح در چندین سال گذشته توسط کارشناسان و مسئولین قوه قضائیه زحمت‌های زیادی کشیده شد وجزء طرح‌های ملی محسوب می‌شود.
 
این مقام قضایی تصریح کرد: باید این طرح را در استان ایلام برگزار کنیم تا متهمان و مجرمانی که مجازات اتهام آنها اعمال مواد 6 تا 8 می‌باشد و بایستی قبل از صدور حکم توسط شعبات صادر کننده حکم به این معاونت معرفی شوند و این معاونت در اجرای مصوبات قوه قضائیه اقدام به برگزاری دوره مدیریت مهارت ودانش رفتار (امید) که هر دو ماه یا سه ماه اجرا می‌شود شرکت داده شوند.

داراب‌خانی اضافه کرد: در خاتمه این طرح ضمن ارزیابی و ارزش یابی تاثیر آموزشی آن، اقدام به صدور گواهی برای متهمان خواهد شد واین گواهی پس از ارائه به شعبات صادر کننده رای موجب تقلیل با تخفیف در مجازات آنها خواهد شد و این همان انتظار خواسته شده از طرح که متهمان با اصلاح به دامن جامعه برگردانده شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *