واکنش دو مقام مسئول به مصاحبه برادر حاج احمد متوسلیان

22:32 - 24 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۴۴۸۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مدیرکل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از پیشنهاد شهید عماد مغنیه پیرامون مبادله حاج احمد متوسلیان با یکی از نیروهای آمریکایی اطلاعی ندارم.
واکنش دو مقام مسئول به نقل قول عماد مغنیه از زبان برادر حاج احمد متوسلیانگروه سیاسی: "فاصله تا آزادی حاج احمد دو قدم هم نبود و خیلی راحت می‌شد برادرم را از نیروهای اسرائیلی پس گرفت، اما نمی‌دانم چه سیاستی اعمال شد که الان اسارت ایشان ۳۴ سال است ادامه دارد. " این بخشی از مصاحبه امیر متوسلیان برادر حاج احمد متوسلیان است.

وی در ادامه همچنین گفت: "در آن دوران شهید «عماد مغنیه» پیشنهاد می‌دهد فردی را دارم که اگر بخواهید می‌توانید او را با حاج احمد مبادله کنید، برای همین بنزی را که «حافظ اسد» به حاج احمد داده بود تا بتواند در مقرهای نظامی تردد کند به شهید «عماد مغنیه» می‌دهند. او با آن بنز، یک نیروی آمریکایی که از مستشاران آنها بود و به زبان عربی و انگلیسی مسلط بود را با خود می‌آورد و او را در همان «پادگان زبدانی» نگهداری می‌کنند تا با حاج احمد مبادله کنند اما  این موضوع را با تهران در میان می‌گذارند."

موارد زیادی جهت تبادل حاج احمد متوسلیان با اسرای اسرائیلی داشتیم

در همین زمینه اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره پیگیری آخرین وضعیت حاج احمد متوسلیان و صحبتهای منتشر شده از برادر وی که تاکید کرده است "شهید عماد مغنیه در مقطعی خواهان مبادله حاج احمد متوسلیان در اعضای یک نیروی آمریکایی بوده است اما این موضوع با موافقت تهران روبرو نشده است" اظهار کرد: پس از اسارت حاج احمد متوسلیان موارد متعددی از سوی مقامات لبنانی و فلسطینی به منظور مبادله وی با اسرای اسرائیلی مطرح شده که بدون شک پیشنهاد شهید عماد مغنیه نیز می تواند یکی از آنها باشد.


حسین شیخ الاسلام مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اظهارات برادر حاج احمد متوسلیان پیرامون پیشنهاد شهید عماد مغنیه درباره مبادله حاج ا حمد متوسلیان و سه دیپلمات ایرانی و یک نیروی آمریکایی اظهار بی اطلاعی کرد.

وی تصریح کرد: خبری را درباره اینکه قرار بوده است حاج احمد متوسلیان با یک نیروی آمریکایی که از مستشاران این کشور بوده مبادله شود و تهران با این موضوع مخالفت کرده است نشنیده ام.

بر اساس گزارش میزان، شیخ الاسلام در سخنانی پیرامون آخرین وضعیت حاج احمد متوسلیان تأکید کرده بود که این فرضیه وجود دارد که رژیم صهیونیستی به دنبال مبادله و تبادل دیپلماتهای ربوده شده با نیروهای اسیر خود است واین مسئله در سالهای گذشته چندین بار از سوی این رژیم مطرح شد به طوری که مقامات اسرائیلی یک بار خواستار مبادله این 4 دیپلمات با رون آراد کمک خلبان مفقود شده نیروی هوای ارتش ا ین رژیم شدند اما جمهوری اسلامی در آن زمان اعلام کرد که آراد در دست ما نیست از این رو روند معامله متوقف شد.

وی افزود: قطعا مجلس شورای اسلامی برای پیگیری سرنوشت و وضعیت های دیپلماتهای ربوده شده اقدام کرده تا وظایف نظارتی خود جامه عمل بپوشاند اما دستگاه های دیگر از  جمله وزارت خارجه نیز باید در این رابطه تلاش کنند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *