استان‌های غربی کشور تا فردا شاهد گرد و غبار/هوای غبارآلود در تهران

13:42 - 20 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۳۸۴۴
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: استان های غربی کشور تا جمعه در گیر توده های متناوب گرد و خاک کشور عراق هستند که منجر به کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق می شود.
استان های غربی کشور تا جمعه شاهد گرد و غبار/هوای غبارآلود تهرانبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز شرایط برای بارش های خفیف و پراکنده در نوار ساحلی دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور فراهم است و در رامسر و رشت شاهد آغاز بارندگی هستیم.

وی افزود: استان های غربی کشور درگیر توده های متناوب گرد و خاک کشور عراق هستند که با وزش باد به کشور ما منتقل می شود که استان های نیمه غربی و نوار مرزی از جمله آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، ایلام و حتی بخش هایی از استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در این مناطق شاهد هستیم همچنین طی امروز و فردا در شرق و جنوب شرق کشور، وزش باد منجر به ایجاد گرد و خاک می شود.

وی افزود: در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و کرمان شرایط برای وزش باد و ایجاد گرد و خاک از بعدازظهر مهیاست.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: خلیج فارس و دریای عمان طی امروز و فردا مواج خواهند بود همچنین در بعضی از ساعات شاهد غبار در تهران هستیم.

گفتنی است کارشناسان هواشناسی از کودکان و سالمندان خواسته اند تا از تردد غیر ضروری در مناطقی که شاهد گرد و غبار هستند، بپرهیزند.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *