برخی قوانین فرهنگی مصوب در مجلس نهم "ابعاد امنیتی" داشت

9:36 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۳۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برخی از قوانین فرهنگی تصویب شده در مجلس نهم، به سبب اهمیت آن "ابعاد امنیتی" داشت که از جمله آنها می توان به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد.
برخی قوانین فرهنگی مصوب در مجلس نهم لاله افتخاری نماینده سابق مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه مشکل عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی تنها به دهمین دوره مجلس مربوط نبوده و در دوره های هشتم و نهم نیز این موضوع اتفاق افتاده است اظهار کرد: به عنوان مثال با وجود آنکه من در مجلس هشتم عضو کمیسیون آموزش بودم اما در مجلس نهم به دلیل اعلام نیاز، به کمیسیون فرهنگی آمدم و در آنجا خدمت کردم.

وی با بیان اینکه عدم تخصص در مسائل فرهنگی اصلی ترین دلیل استقبال نکردن نمایندگان از کمیسیون فرهنگی است عنوان کرد: متاسفانه توجه به مسائل اقتصادی که به عنوان ویترین در برابر چشم ها قرار دارد سبب شده که بسیار از نمایندگان مقولات فرهنگی را از دایره فعالیت های خود حذف کنند.

افتخاری با اشاره به پیچیدگی ها و سختی های حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امیدواریم نمایندگان صاحب فکر و اهل نظر مجلس دهم نسبت به کمیسیون فرهنگی این مجلس توجه شایسته تری از خود نشان دهند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: عدم استقبال نمایندگان از کمیسیون فرهنگی را چندان نمی توان با عملکرد فرهنگی دولت مرتبط دانست چرا که دولت ها می آیند و می روند اما اصل مقولات فرهنگی ثابت هستند.

وی در پایان با اشاره به تصویب قوانین فرهنگی مفید و موثر در مجلس نهم اظهار کرد: برخی از قوانین فرهنگی تصویب شده در مجلس نهم، به سبب اهمیت آن "ابعاد امنیتی" داشت که از جمله آنها می توان به قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *