رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قاچاق سازمان یافته خودروهای سنگین با استفاده از جعل اسناد گمرکی و دولتی/ 7 نفر تاکنون دستگیر شدند

9:01 - 16 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۱۸۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین حقی از قاچاق سازمان یافته خودروهای سنگین با استفاده از جعل اسناد گمرکی و دولتی در استان گلستان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از قاچاق سازمان یافته خودروهای سنگین با استفاده از جعل اسناد گمرکی و دولتی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون 7 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند، گفت: پیرو گزارش پلیس آگاهی استان گلستان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه اشخاصی با همکاری کارمندان برخی ادارات دولتی و افرادی در پلیس راهور و قاچاقچیان غرب کشور به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق کامیون های کشنده به داخل کشور می نمودند دستگیر شدند.

 این مقام قضایی افزود: این قاچاقچیان پس از وارد کردن کامیون ها به داخل مرز  با مراجعه به پلیس راهور استان گلستان و همکاری برخی کارمندان این مرکز اقدام به جعل اسناد مربوط به سازمان اموال تملیکی و صدور پلاک از مرکز تعویض پلاک استان گلستان کرده و بلافاصله مراحل مربوط به انتقال سند و پلاک به افراد غیر را انجام می داده اند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان گلستان در ادامه بیان کرد: با ارجاع این پرونده به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و با بررسی محتویات پرونده و با توجه به دلایل و قرائن و امارات موجود از جمله گزارش دایره ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان گلستان و محرز شدن این که اسناد مربوط به فروش کامیون های کشنده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جعلی است و همچنین اظهارات مالکان کامیون ها و بررسی فیش های واریزی به حساب متهمان و اظهارات و اقرار آنها به بزه انتسابی، رسیدگی پرونده در دستور کار قرار گرفت.

حقی همچنین گفت: با توجه به موارد مطرح شده بلافاصله دستورات لازم و مقتضی از ناحیه ی این دادسرا نسبت به شناسایی و دستگیری متهمان و ابطال کارت سوخت و کارت هوشمند کامیون های قاچاق و توقیف آنها به مراجع مربوطه صادر شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان اضافه کرد: تاکنون متهمان این پرونده بازداشت شدند و همچنین پرونده مفتوح به رسیدگی است و تحقیقات وسیع و گسترده در خصوص شناسایی و دستگیری دیگر متهمان پرونده ادامه دارد.

به گفته حقی تاکنون حدود سی دستگاه کامیون کشنده قاچاق به ارزش 45 میلیارد ریال وارد کشور و به طور غیر قانونی تعویض پلاک شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *