امام خمینی (ره) احیاگر ارزش‌های دینی در عصر حاضر است

17:00 - 14 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۱۳۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت‎الاسلام والمسلمین مظفری گفت: امام خمینی (ره) مجدّد اسلام ناب محمّدی و احیاگر ارزش‌های دینی در عصر حاضر است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مظفری ضمن تسلیت بمناسب سالگرد رحلت جانگداز امام راحل (ره) و گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد 42 گفت: استراتژی امام در طول مبارزاتشان، سه اصل مهم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود؛ یعنی عزّت مداری، هویّت طلبی، حریّت طلبی، و تکیه بر آرای عمومی و توجه به مردم.
 
حجت الاسلام والمسلمین مظفري از قول مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) خاطرنشان کرد: امام در عین حالی که فقیهی عالی مقام، فیلسوفی بتمام معنا، دانشمندی بزرگ و مورد عنایت حوزه های علمیه و مرجع تقلید بود، بعنوان یک سیاستمدار بزرگ عالم بشریّت در عصر کنونی بود که دوست و دشمن از او یاد می کنند؛ یکی از رمزهای موفقیّت امام، ارتباط تنگاتنگ امام با پروردگار متعال و امور معنوی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: سیره عملی امام در طول تارخ حیاتشان توجه به پروردگار متعال و امور دینی و ارتباط کامل با ذات اقدس احدیّت است. امام همواره در رأس همه امور، خداوند متعال را مورد عنایت و توجه قرار می داد و اعتماد و تکیه اش به نصرت الهی در همه ابعاد زندگی اش مالامال و کاملاً مشهود و ملموس بود.
 
وی صداقت امام با مردم را از دیگر رموز ماندگاری و موفقیت ایشان عنوان و ادامه داد: امام به محض پیروزی انقلاب اسلامی، دستور برگزاری همه پرسی و مراجعه به آرای عمومی را صادر کرد زیرا در فقه سیاسی و نظام فکری امام، مردم نه فرع که یک اصل مهم است و معتقد بود که اگر مردم در کنار امامشان باشند، نظام اسلامی بقا یافته و خواهد توانست به اهداف بلند و عالی مرتبه اش برسد. امام خمینی(ره)  مجدّد اسلام ناب محمّدی و احیاگر ارزشهای دینی در عصر حاضر است.
 
در ادامه یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ رحلت جانگداز امام راحل (ره) به مداحی پرداخت.

پس از وی علیرضا رخشنده رو معاون طرح و برنامه و بودجه معاونت راهبردی قوه قضائیه در خصوص مسائل مالی و بودجه قوه قضائیه به سخنرانی پرداخته و مشکلات مالی را بررسی کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *