عده‌ای به دنبال منتقل کردن تصویر جدیدی از امام(ره) به نسل آینده هستند

18:10 - 14 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۱۲۷۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
استاد دانشگاه و حوزه علمیه گفت: بعد از گذشت 38 سال از انقلاب امام، بعضی‌‌ها می‌خواهند اندیشه امام راحل را منحرف کنند و از امام(ره) تصویر جدیدی را به نسل آینده انتقال دهند.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدمهدی ماندگاری اظهار داشت: بسیاری از مردم شنیده‌اند امام زمان(عج) با ظهور، پرچم اسلام ناب را بلند می‌کنند که در این راستا افرادی به امام(ره) تهمت زدند و گفتند امام دین جدید آوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب امام بر اساس احیای مکتب رسول‌الله(ص) است، گفت: ما چیزی جزء احیای اسلام در اندیشه امام ندیدیم اما این تهمت را هم به امام راحل زدند و گفتند ایشان دین جدید آوردند.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان اینکه تهمت‌زدن به امام و انقلاب تنها یک دلیل دارد، افزود: دلیل تهمت‌ها این است که اسلام پیغمبر به علت شیطنت‌ها، خیانت‌ها و نامردی‌ها از حقیقت خودشان فاصله گرفته و یک مدل بدلی برای اسلام درست کرده‌اند.

ماندگاری تصریح کرد: بعد از گذشت 38 سال از انقلاب امام بعضی‌‌ها می‌خواهند اندیشه امام راحل(ره) را منحرف کنند و از امام تصویر جدیدی را به نسل آینده منتقل کنند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال گذشته در حرم امام رضا(ع) فرمودند: مراقب باشید اندیشه امام مورد تحریف قرار نگیرد همان‌طور که اندیشه رسول‌الله‌(ص) مورد تحریف قرار گرفته است، ادامه داد: وقتی در طی 38 سال گذشته عده‌ای به خود اجازه می‌دهند اندیشه امام را مورد تحریف قرار دهند جای تعجب وجود ندارد که بعد از هزار و 400 سال اندیشه پیغمبر نیز مورد تحریف قرار بگیرد.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان اینکه به طور قطع نیاز است که اندیشه امام که همان اندیشه پیغمبر است مورد بازبینی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: اندیشه وجود پیغمبر مورد تحریف قرار گرفته است و به همین علت آل‌سعود، داعش و تکفیری‌های خبیث با پرچمی که نام مقدس الله و رسول‌الله (ص) دارند آدم‌کشی می‌کنند.

ماندگاری با بیان اینکه اصلی‌ترین شعار پیغمبر جمله «قولو لا اله الا الله تفلحوا» بود یعنی مردم ایمان بیاورید تا رستگار شوید، اظهار کرد: این جمله کوتاه پیغمبر پر معنا است و سه اصل اساسی را بیان می‌کند و امام نیز با این سه اصل انقلاب را برپا کرد.

وی با اشاره به نخستین اصل اسلام پیغمبر، افزود: نخستین اصل از کلمه لا اله الا الله یعنی استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی است، امام نیز بر اساس این کلمه اصل انقلاب را بیان کردند و از روز نخست فریاد زدند ما زیر بار ظلم نمی‌رویم.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه گفت: کلمه لا اله الا الله در کسانی که وجودشان از هواپرستی، پول‌پرستی، خودپرستی، شهرت‌پرستی و خانواده‌پرستی پر شود درست نشده است.

ماندگاری گفت: اگر انقلاب به وجود آمد به دلیل این بود که امام به هوای نفس خود، به شاه و آمریکا و اسرائیل نه بزرگی گفت و این موضوع اندیشه اساسی امام بود.

وی با بیان اینکه لا اله الا الله یعنی مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ظالم و مرگ بر استکبار است، ادامه داد: اصل نخست اندیشه پیغمبر در طول تاریخ مورد فراموشی قرار گرفته است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان اینکه بعد از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی عده‌ای زمزمه می‌کنند مبنی بر اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» در مملکت اسلامی حذف شود، افزود: پیغمبر، امام علی(ع) و ولی فقیه نمی‌توانند کلمه لا اله الا الله را حذف کنند چرا که این کلمه اصل نخست در بنای توحید است.

ماندگاری با بیان اینکه تا زمانی که آمریکا ظالم و مستکبر است ما همواره لا اله الا الله یعنی مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار را می‌گوییم، افزود: رژیم آفریقای جنوبی تبدیل به رژیم مردمی شد و شعار مرگ بر آفریقا حذف شد و اگر هم آمریکا و اسرائیل نیز دست از خیانت و جنایت‌های خود بردارد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل برداشته می‌شود و دیگر جزو مصداق کلمه لا اله الا الله نیستند.

وی گفت: تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد کلمه لا اله الا الله نیز وجود دارد و هیچ‌کسی هم در اندیشه پیغمبر حق ندارد کلمه لا اله الا الله را حذف کند.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان پیامبر اکرم(ص) فرمودند: " آن ملتی که لباس جهاد بپوشد لباس ذلت نخواهد پوشید"، تصریح کرد: اگر ظلم‌ستیز باشیم عزت نیز داریم، عزت به این معنا است که در برابر ابرقدرت‌ها نترسیم.

ماندگاری با بیان اینکه امروزه به برکت دفاع مقدس عزیزترین امت در اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: اسلام پیغمبر و امام راحل با کسی که اهل کفر و استکبار باشد به شدت برخورد می‌کند.

وی اذعان داشت: مواظب باشید بلایی که بر سر اسلام پیغمبر آوردند و روحیه استکبارستیزی را از مسلمانان گرفتند بر سر انقلاب نیاورند.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه گفت: بعضی‌ها در پچ‌پچ‌هایی که می‌کنند می‌گویند اگر ما با آمریکا کنار بیاییم تمام مشکلات حل می‌شود، گفت: آمریکا می‌گوید باید کلمه لا اله الا الله برداشته شود که ما با این موضوع مخالف هستیم چرا که آمریکا همچنان دشمن است.

ماندگاری با اشاره به دومین اصل اساسی اسلام پیغمبر، اضافه کرد: اصل دوم ولایتمداری از کلمه الا الله است، اسرائیل و آمریکا ادعای خدایی دارند و می‌گویند کلمه لا اله الا الله را کنار بگذارید و تنها ما را داشته باشید.

وی گفت: ولایت‌مداری به ما امنیت می‌دهد و امروز نیز به اعتراف دوست و دشمن مملکت اسلامی ایران بیشترین امنیت را دارد.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان اینکه امروزه با قرار گرفتن در زیر چتر ولایت و امنیت و قدرت، دشمن از نظام اسلامی می‌ترسد، افزود: افرادی که بعد از پیغمبر امامت را تبدیل به خلافت کردند می‌خواهند اصل دوم امامت را کمرنگ کنند.

ماندگاری با بیان اینکه ولایت انتخاب مردم نیست بلکه انتخاب خدا است، تصریح کرد: اگر مردم ولایت امام علی(ع) و امام راحل را بپذیرند سعادتمند می‌شوند.

وی با اشاره به سومین اصل اساسی اسلام پیغمبر،  اضافه کرد: اصل سوم تکلیف‌مداری است، امام روزی که نهضت را آغاز کردند تنها بودند و فرمودند من تکلیفم را انجام می‌دهم خدا نیز تکلیف خود را انجام می‌دهد.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه با بیان اینکه خدا می‌فرماید اگر کسی چه به صورت تنها و چه چند نفری تکلیف خود را بدهد من نیز آن را یاری می‌کنم، اذعان داشت: زنان، مردان، کاسب، طلبه و دانشجو به تکلیف خود عمل کنند خدا نیز شما را یاری می‌کند.

ماندگاری با بیان اینکه اسلام ناب به انجام تکلیف تاکید دارد، گفت: امام راحل می‌فرمایند ما امروز وظیفه دفاع از اسلام را داریم و امروز نیز باید از اسلام دفاع کرد و تکلیف خود را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای در زمان پیغمبر شعارها را عوض کردند و گفتند رهسپاریم با ولایت تا منفعت، افزود: عده‌ای در زمان انتخابات 88 می‌گفتند ما پشت ولایت فقیه هستیم ولی وقتی به هدف خود نرسیدند بعد از انتخابات علیه انقلاب فتنه انجام دادند و این همان و این همان شعار رهسپاریم با ولایت تا منفعت است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه اظهار کرد: امیدواریم امت اسلامی این سه اصول اساسی در اسلام پیغمبر را حفظ کند تا انقلاب اسلامی به دست صاحب اصلی‌اش امام زمان(عج) برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *