قیمت خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا بسیار ناچیز بود/ متقاضیان زیادی برای خرید آب سنگین کشورمان وجود دارد

15:18 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۴۹۵
دسته بندی: سیاست
رئیس کمیته هسته ای مجلس نهم گفت: متقاضیان زیادی برای خرید آب سنگین کشورمان وجود دارد و آمریکا و دولتمردان این کشور باید بدانند که هیچ ضرر و زیانی در افزایش فشارها بر ایران در این راستا ایجاد نخواهد شد.
علی اصغری//امکان فروش آب سنگین ایران به آمریکا به دلیل عدم لغو تحریم های بانکی وجود نداردابراهیم  کارخانه ای رئیس کمیته هسته ای مجلس نهم در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره تصمیم مجلس نمایندگان آمریکا درباره منع آمریکا از خرید آب سنگین از ایران اظهار کرد: موضوع فروش آب سنگین ایران که در برجام از سوی کشورهای غربی و بخصوص آمریکا مد نظر قرار گرفته بود امری مهم است که نباید از آن غافل شد.

وی افزود: آمریکایی ها درصدد هستند با خرید آب سنگین از کشورهای مختلف ذخایر خود را در این زمینه بالا ببرند تا در آینده برای تولید انرژی از آن استفاده کنند و دست برتری را در این راستا در منطقه و جهان داشته باشند.

رئیس کمیته هسته ای مجلس نهم با اشاره به خرید آب سنگین  ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: قیمت خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا بسیار ناچیز بود که این موضوع بدون شک با درایت بیشتری باید از سوی مسئولین ما پیگیری می شد از این رو بدون شک منع فروش آب سنگین به آمریکا تبعات مثبتی را برای ما در پی خواهد داشت.

کارخانه ای خاطر نشان کرد: بدون شک با توجه به اینکه آمریکایی ها تا به این لحظه به تعهدات خود در برجام پایبند نبودند و دراین راستا معاملات بانکی تا به این لحظه برای معامله میان ایران، آمریکا و کشورهای غربی برقرار نیست امکان فروش آب سنگین ایران به آمریکا وجود ندارد.

وی افزود: مسئولین بخصوص دولت یازدهم باید توجه داشته باشد که هیچ ضرر و سودی در پس خرید آب سنگین از سوی آمریکا وجود ندارد از این رو ما می توانیم در راستای فروش آب سنگینمان با کشورهای دیگر وارد عمل شویم.

کارخانه ای در پایان تصریح کرد: متقاضیان زیادی برای خرید آب سنگین کشورمان وجود دارد و آمریکا و دولتمردان این کشور باید بدانند که هیچ ضرر و زیانی در افزایش فشارها بر ایران در این راستا ایجاد نخواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *