رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گزارش وضعیت ایمنی بوستان های پایتخت ارائه شود

15:00 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۴۵۱
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف از حادثه اخیر بوستان واقع در منطقه 15، خواستار بررسی وضعیت ایمنی کلیه بوستان های تهران در بازه زمانی مشخص و ارائه گزارش آن توسط شهرداری شد.

به گزارش گروه جامعه ، مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه غیرعلنی امروز شورای شهر تهران گفت: باید مراقب باشیم تا در شلوغی رسیدگی به علل حادثه و پاسخگویی به رسانه ها مظلوم کشی رخ ندهد و سهم هرکسی اعم از پیمانکار، ناظر و مدیر که مسوولیتی در این حادثه داشته با هم دیده شود.

شاکری که 35 مورد از تابلوهای نصب شده در سطح شهر در قالب نگارخانه ای به وسعت یک شهر را برای همکاران خود در شورای شهر به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: در تذکر هفته گذشته به موضوع جانمایی نادرست تابلوها و تابلوهای گنگ و نامفهومی که به نمایش گذاشته شده اشاره کردم که نمونه هایی از آنها را نیز به همراه آورده ام.

وی با اشاره به تناقض آمارهای اعلام شده درباره طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر، گفت: رئیس سازمان زیباسازی تعداد تصاویر را 800 مورد عنوان کرد و معاون وی 1600 مورد و در عین حال در گزارش رسمی و مکتوب تعداد تابلوها 2900 مورد اعلام شده است. این در حالی است که برابر گزارش شهرداری تهران 200 تابلو متناسب با نیمه شعبان و 200 تابلو با موضوع آزادسازی خرمشهر نیز نصب شده بود. بنابراین نیمه شعبان و فتح خرمشهر با این سهم اندک از تبلیغات محیطی در میان 2900 تابلوی طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گم شد. ضمن اینکه جانمایی آثار هنری در کنار بزرگراه و خیابان هیچ توجیه علمی، منطقی و هنری ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عبارت های کلی، بی خاصیت و سستی که در تابلوهای ویژه ایام نیمه شعبان درج شده است، گفت: جملاتی با مضامین «آقا مخلص شما هستیم!» که جریان انحرافی عنوان می کرد و فاقد انرژی است، سودی ندارد. همان گونه که رهبری در سال گذشته نیز دغدغه داشتند، جملات باید دارای انرژی ضداستکباری باشد و ضمن نمایش جایگاه ممتاز ایران در منطقه، از مقاومت گروه هایی نظیر انصار الله، حزب الله و حشد الشعبی یاد کند.

شاکری در ابتدای سخنانش انتخاب لاریجانی به عنوان رییس مجلس دهم را نیز تبریک گفت.

مهدی چمران،‌ رئیس شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان شاکری از پیشنهاد ارائه گزارش ایمنی پارک ها در شورای شهر استقبال کرد و مقرر شد این گزارش در آینده نزدیک به صحن بیاید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *