عربستان جوابی نداد/ بیانیه حج ساعت 14 صادر می شود

12:34 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۳۹۲
امروز آخرین فرصت عربستان برای پاسخ به خواسته های ایران در خصوص حج 95 بود اما این کشور هیچ پاسخی را به ایران نداده است و تا ساعتی دیگر بیانیه حج 95 صادر می شود.
عربستان جوابی نداد/ بیانیه حج بعدازظهر صادر می شودبه گزارش خبرنگارمیزان، با پایان یافتن آخرین مذاکرات میان ایران و عربستان درخصوص حج تمتع سال 95، امروز (یکشنبه) آخرین فرصت عربستان برای پذیرش شروط ایران بود.

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار میزان در پاسخ به این پرسش « امروز آخرین فرصت عربستان برای پذیرش شروط ایران بود آیا این کشور پاسخی را در این زمینه داده است؟» اظهار داشت: هیچ پاسخی از سوی مسئولان عربستان دریافت نکرده ایم.

وی افزود: بیانیه حج 95 نوشته شده است و پس از اصلاحات نهایی تا بعداظهر امروز صادر و در اختیار رسانه ها و مردم قرار می گیرد.

مسئولان عربستان  در سایه قطع روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض، صدور روادید در کشور ثالث را خواستار شده و اعلام کرده‌اند که اجازه فرود به هیچ‌یک از هواپیماهای ایرانی را نخواهند داد و زائران فقط با ناوگان هوایی سعودی جابه‌جا خواهند شد.  
 
مسئولان ایرانی اما نسبت به پذیرش خواسته های نا به حق مسئولان عربستان صحبت های بسیاری دارند و حمایت از حقوق زائران ایرانی و تامین امنیت مهمترین خواسته های آنهاست.  
 
سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت عدم انسجام و هماهنگی بین دستگاه های عربستان را مانع جدی در مسیر پیشرفت مذاکرات و عدم دستیابی به توافق می داند و می گوید: مسولان حج عربستان در برابر درخواست ایران برای تامین امنیت زائران می گفتند باید با مقامات امنیتی کشورشان صحبت کنند یا در برابر ارائه خدمات کنسولی بهانه می تراشیدند که باید با مسئولان وزارت خارجه کشورشان صحبت کنند.

به گزارش میزان، به نظر می رسد در ادامه کارشکنی های عربستان علیه ایران، دریافت پاسخ از این کشور در برابر شروط ایرانیان بسیار کمرنگ است و پرونده حج تا ساعاتی دیگر بسته خواهد شد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *