بی‌توجهی به خانواده‌های زندانیان بسترساز وقوع جرم بیشتر در جامعه است

12:33 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۳۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب بجنورد حمایت و کمک به خانواده‌های زندانیان را بسیار ناچیز و بی‌توجهی به خانواده‌های زندانیان را بستر ساز وقوع جرم بیشتر در جامعه دانست.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، همایش روز ملی نسیم مهر با حضور محمد یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد و رئیس هیئت مدیره انجمن، بلوکی مدیر کل زندان‌های استان خراسان شمالی، اهرابی مدیر کل کمیته امداد امام (ره)، رئیس شورای شهر بجنورد، محمدی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان بجنورد و برخی دیگر از مدیران، مسئولین، خیرین و خانواده‌های زندانیان در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بلوکی مدیر کل زندان‌های خراسان شمالی در سخنانی اظهار داشت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این است که به خانواده و اصول خانواده اهمیت بسزائی داده می‌شود تا شیرازه خانواده از هم پاشیده نشود. در این راستا انجمن‌هایی به وجود آمده اند تا از بروز مشکلات مالی که باعث بزه در جامعه و گسسته شدن خانواده می‌شود جلوگیری کنند.

وی با بیان این که انجمن حمایت یکی از این نهادهای حمایتی است و روز ۵ خرداد ماه به عنوام روز”نسیم مهر”، روز حمایت از خانواده‌های زندانیان نام گذاری شده است افزود: انجمن حمایت از زندانیان در تمامی شهرستان‌های استان با کمک‌های مادی جمع آوری شده در سطح شهرستان سعی می‌کند تا از بار مشکلات این خانواده‌ها بکاهد.

محمد یاران رئیس هیئت مدیره انجمن نیز گفت: تعداد زیادی از افرادی که هم اکنون به واسطه جرایمی همچون حمل و فروش مواد مخدر، سرقت و ضرب و جرح در زندان به سر می‌برند به خاطر فقر موجود در جامعه ماست و اگر از خانواده‌های این افراد حمایت نشود مجرمان بیشتری در جامعه ایجاد می‌شوند.

مسلم محمد یاران با بیان این که خانواده‌های زندانیان آسیب دیده‌ترین قشر جامعه هستند، یکی از آسیب‌های موجود در حمایت از خانواده‌های زندانیان را برچسب مجرم بودن به این خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از خیران به دلیل نگاه منفی و برچسب مجرم بودن روی خانواده‌های زندانیان کمتر به این قشر کمک می‌کنند این در حالی است که این خانواده‌ها به دلیل فقر بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

وی از دستگاه‌های اجرایی و خیران خواست تا با کمک به انجمن حمایت از زندانیان برای حفظ کیان این خانواده ها و گرفتار نشدن آن ها در آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان بجنورد هم در این مراسم خواستار توجه بیشتر مردم و خیران به حمایت از خانواده‌های آسیب دیده زندانیان شد و گفت: برخی از این خانواده‌ها سرپرستشان را به خاطر جرایم غیر عمد از دست داده اند و هم اکنون با شرایط بسیار بدی به لحاظ اقتصادی روبه رو هستند.

محمدی اظهار داشت: هر چند میزان درآمد انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان طی این مدت حدود ۱۴ برابر افزایش یافته اما درآمدهای موجود این انجمن برای حمایت مطلوب از این خانواده‌ها بسیار اندک است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *