برگزاری 8 دوره همزمان طرح آینه در زندان یزد

11:09 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۷۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رفاهی ضمن بازدید از زندان یزد از برگزاری همزمان 8 دوره طرح آینه برای زندانیان خبر داد.
سید علی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برگزاری همزمان 8 دوره طرح آینه برای زندانیان زندان یزد خبر داد.

وی در خصوص علت برگزاری این طرح در زندان گفت: ما هیچ تکلیفی برای برگزاری این دوره‌ها در زندان نداریم؛ اما چون اعتقاد قلبی داریم این دوره‌ها می‌تواند باعث ایجاد تحول خوبی در فرد شود علیرغم هزینه و صرف وقت، پیگیر هستیم تا این دوره برای زندانیان برگزار شود.  

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد ادامه داد:‌ رنجی که ما از حضور زندانیان در زندان می‌کشیم کمتر از رنج خود آنها نیست. از اینکه آنها در زندان هستید هیچ کس خوشحال نیست. حتی شکات هم از زندانی بودن آنها راضی نیستند بلکه بدنبال مطالبه حق خود هستند.

رفاهی یکی از اهداف بازدید از زندان را بررسی نحوه اجرای این طرح در زندان و فراگیر کردن این طرح برای همه زندانیان و خانواده‌های آنان دانست و تصریح کرد: انتظار این است که با پیگیری مددجویان این دوره‌ها برای خانواده‌های آنان نیز برگزار شود. همچنین چون خیلی از مددجویان از برگزاری این دوره و اثرات آن مطلع نیستند سایر مددجویان را تشویق و ترغیب کنند تا در این دوره شرکت کنند.

وی در خصوص مشکلات مددجویان درباره اینکه به محض آزادی از زندان بدلیل سوء پیشینه کسی حاضر نیست به آنها کار دهد و برچسب زندان رفته و اثرات آن تا آخر عمر با آنها خواهد بود خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مددجویان در روزهای ابتدای آزادی از زندان به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع  جرم دادگستری مراجعه کنند تا با کمک خود آنها برنامه‌های پس از خروج زندانیان را اجرایی کنیم.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *