کد رهگیری محصولات دخانی به زودی اجرا می شود/ سال 95 پایان واردات رسمی سیگار

21:00 - 06 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۳۴۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور از اجرایی شدن کد رهگیری محصولات دخانی ظرف 3 ماه آینده خبر داد و گفت : طی 2 سال گذشته بیش از 70 درصد واردات تبدیل به تولید داخلی شده است.
به گزارش،علی اصغر رمزی گفت: در فروردین ماه سال جاری یک واحد تولید سیگار از مهمترین برند وارد کننده که 54 درصد واردات را به خود اختصاص می دهد در کشور افتتاح شد و در حال پیگیری هستیم که در طول سال 95 در اجرای قانون محصولات 100 درصد در داخل تولید شود و واردات رسمی این محصول پایان یابد.

رمزی اضافه کرد: سیستم توزیع سیگار به 3 بخش خاص کشوری ، استانی و خرده فروشی تفکیک و از یکسال پیش 800 مجوز استانی و 180 مجوز کشوری صادر شده و و طی ماههای گذشته پروانه خرده فروشی ساماندهی و ابلاغ شد و برای اتحادیه ، سوپر مارکت و سقط فروشی ها پروانه خرده فروشی صادر می شود.

وی ادامه داد: اجرای کد رهگیری در کالای دخانی به این معناست که یک پاکت سیگار در تمام مراحل تولید و توزیع قابل رصد خواهد بود و دستگاههای نظارتی به صورت برخط می توانند سطح بازار را رصد کنند.

به گفته وی در سال گذشته آمار رسمی واردات سیگار 16.4 میلیارد نخ و تولید داخل 30 میلیارد نخ بوده است.

 رمزی اضافه گفت: روش و مکانیسم و استانداردهای طرح اواخر اردیبهشت ماه به 31 واحد تولید و وارد کننده ابلاغ شد و طی هفته های آتی اطلاعات تکمیل می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *