پهنه جنوبی حرم مطهر حضرت امام (ره) آماده پذیرایی از زائرین می شود

11:47 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۸۹۴
شهردار منطقه 9 گفت: در آستانه بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، پهنه جنوبی حرم مطهر در قالب اقدامات عمرانی و خدمات شهری آماده پذیرایی از زائرین می شود.

به گزارش گروه جامعه ، حمید محسنی گفت: در راستای آماده سازی پهنه جنوبی حرم امام خمینی (ره)، تمهیدات و اقدامات ویژه ای در نظر گرفته شده که از اواسط اردیبهشت ماه آغاز شده و تا روز رحلت حضرت امام خمینی (ره) ادامه دارد.

وی تصریح کرد: هر ساله در محدوده حرم امام (ره) پهنه مجزایی جهت خدمت رسانی به زائرین در اختیار مناطق 22گانه شهرداری تهران قرار می گیرد و بر همین اساس، ضلع جنوبی حرم در اختیار این شهرداری قرار گرفته تا مراحل آماده سازی پهنه 67 هزار متری اجرایی شود.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: از جمله اقدامات این شهرداری در پهنه، کاشت 300 اصله درخت که در دستور کار قرار گرفته و عملیات مرمت تشتک 1200 اصله نیز در حال انجام است و 80 درصد فضای در اختیار نیز علف کشی شده و به میزان 10 هزار مترمربع شن کشی نیز صورت گرفته است.

وی افزود: نصب داربست به طول تقریبی 2 هزار مترمربع و رنگ آمیزی آن، نصب 25 عدد نیوجرسی و شستشوی جداول سطح محدوده از دیگر اقدامات بوده که بتدریج انجام می شود.

شهردار منطقه 9 خاطرنشان کرد: در روزهای منتهی به سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)، کارشناسان حوزه خدامت شهری و مسئولان منطقه در پهنه حضور می یابند و با بررسی کمی و کاستی ها ، اقدامات لازم را در دستور کار قرار می دهند.

به گفته وی، به منظور فضای سازی مناسب برای سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) نیز طرح مختلفی داریم که اکران و از ریسه های و پرچم های مشکی نیز بر روی اماکن وابسته به مجموعه شهرداری استفاده خواهد شد.

نصب پرچم های مشکی بر ساختمان های شهرداری منطقه و نواحی و سطح محدوده این بخش از پایتخت به منظور فضا سازی مناسب در این ایام از دیگر برنامه های اجرایی این شهرداری است که در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *