آزادی زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف

11:19 - 05 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۷۸۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
کیاپاشا از آزادی زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان البرز خبرداد وگفت: این متهم پس از 15 سال انتظار مجازات قصاص از زندان فردیس آزاد شد.
لقمان کیاپاشا در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از آزادی زندانی محکوم به قصاص با تلاش اعضای شورای حل اختلاف استان البرز خبرداد وگفت: این متهم پس از 15 سال انتظار مجازات قصاص از زندان فردیس آزاد شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان البرز در تشریح جزئیات این خبر گفت : متهم قتل عمد خانمی است که به حکم دادگاه، به قصاص نفس محکوم شده بوده و مدت 15 سال در انتظار مجازات قصاص و تحمل کیفر بوده است که با تلاش و پیگیری های مجدانه  اعضای شورای مستقر در زندان فردیس با این وصف که اولیای دم مقتول ساکن استان خوزستان بوده اند، با برگزاری  چندین جلسه در طول یکسال گذشته، سرانجام تلاش اعضای شورا مثمرثمر واقع شد و اولیای دم که اصرار بر اجرای مجازات قصاص داشتند از حق قصاص صرف نظر نمودند.

این مقام قضایی افزود: باتوجه به مصمم بودن اولیاء دم بر قصاص در طول این سالها، با تلاش مضاعف اعضای شعبه مذکور ، اولیای دم رضایت خود را اعلام ومتهم به قصاص، از مجازات قصاص نفس نجات یافت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *