اشتغال و کاهش بیکاری تاثیر مستقیم در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد

22:20 - 02 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۶۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فتحی در بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندانیان مشکین شهر گفت: اشتغال و کاهش بیکاری تاثیر مستقیم در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی زندان مشکین شهر، فتحی مدیرکل زندان‌های استان اردبیل در معیت رحیم نیا دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان با حضور در زندان شهرستان مشکین شهر از کلیه اماکن اقامتی ، فرهنگی و اشتغال این زندان بازدید نمود و با حضور درجمع مددجویان بصورت چهره به چهره با آنان دیدار و ضمن استماع مشکلات زندانیان دستورات لازم را در جهت رفع آنها صادر کرد.

در ادامه این سفر کاری مدیر کل زندانهای استان با حضور در کارگاه‌های اشتغال مددجویان در سطح شهر مشکین شهر ضمن دیدار با صاحبان کارگاهها و کارآفرینان و تقدیر از همکاری آنها در جهت اشتغال مددجویان با زندانیان شاغل نیز دیدار و گفت‌و گو کرد.

وی طی بازدید دو ساعته از کارگاه‌های اشتغال زندانیان در سطح شهر ضمن اظهار خرسندی از توسعه روند اشتغال زندانیان و تقدیر از مقامات قضایی به دلیل تعامل و صدور مجوز اشتغال زندانیان در کارگاه‌های تولیدی سطح شهر این اقدام را در راستای جامه عمل پوشاندن به فرمان اقتصاد مقاوتی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اشتغال زندانیان یکی از مهمترین عوامل بازتوانی مددجویان در بازگشت سالم به اجتماع است . اقتصاد متزلزل زمینه های بروز و ظهور انواع ناهنجاریهای اجتماعی را مهیا می سازد . اگر به دنبال کاهش جمعیت کیفری هستیم باید اقتصاد سالم وحمایت از تولید کننده داخلی را مهم بشماریم.
 
مدیرکل زندان‌های اردبیل با اشاره به تلاش سازمان زندانها برای گسترش فعالیت های اشتغال و حرفه آموزی در زندانها گفت: هدف اساسی از این موضوع ایجاد زمینه برای کسب روزی حلال توسط زندانیان است تا بتوانند حداقل های معیشتی زندگی خویش را مهیا کنند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال وکسب درآمد حلال می تواند سپری دربرابر ناهنجاریهای اجتماعی وآسیب ها باشد افزود : اگر فرصت اشتغال جدی گرفته نشود می تواند خطر آفرین باشد و مطمئناً هزینه های سنگین اقتصادی ، اجتماعی را متحمل فرد و جامعه می سازد.

فتحی زمینه سازی فرهنگی برای اینکه استفتاده و بهره گیری تولید کنندگان از زندانیان متنبه را ضروری دانست و افزود : باید به این باور برسیم که پدیده بیکاری یکی از عوامل اصلی در گرفتاری افراد و بروز جرم و در نهایت افزایش جمعیت کیفری زندانها است . می طلبد در حوزه اشتغال و کارآفرینی جدا از ظرفیت های سازمان زندانها که محدود بوده وکافی نمی باشد از طرح و ایده کارآفرینان خیرو نیک اندیش بهره ببریم.

فتحی با حضور در منزل شهید خلاشی که پس از سپری کردن سالها رنج و درد جانبازی به هم رزمان شهیدش پیوسته بود با خانواده و فرزند برومند این شهید بزرگوار سرکار خانم پریسا خلاشی که از کارکنان زندان مشکین شهر نیز  است، دیدار کرد.

وی از خانواده های معظم شهدا و جانبازان بعنوان نعمت های انقلاب یاد کرد و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت : این دیدار با خانواده های معظم شهداء به مسئولین روحیه می بخشد و به یادآوری می کند که این انقلاب با اهداء خونهای انسانهای وارسته به ثمر و امنیت رسیده است پس وظیفه همه ماست تا در عرصه کار و مسئولیت خویش جدی تر و جهادی تر اقدام کنیم و اقدام ما توام با عمل باشد.

گفتنی است که در این دیدار معنوی به پاس ایثارگری ومجاهدتهای این شهید والامقام به رسم یاد بود، لوح سپاس و هدیه ای معنوی از سوی مدیرکل زندان‌های اردبیل به خانواده شهید خلاشی اهدا شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *