بررسی ابعاد حقوقی و ارزی غارت دارایی های ایران در کمیسیون امنیت ملی مجلس

20:19 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۰۹۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست کمیسیون متبوعش با حضور مسئولان بانک مرکزی و با هدف بررسی ابعاد حقوقی و ارزی غارت دارایی های ایران برگزار شد.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از خانه ملت، نوذر شفیعی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: این نشست با حضور مسئولان بانک مرکزی و با هدف بررسی سرقت دو میلیارد دلاری دارایی های بانک مرکزی از سوی آمریکا برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست کامیاب معاون ارزی بانک مرکزی اعلام کرد که اقدام آمریکا مغایر با اصل استقلال بانک مرکزی و مستقل از دولت است؛ در اغلب کشورها بانک مرکزی به عنوان یک نهاد مستقل عمل می کند و هیچ دولتی نمی تواند دارایی آن ها را به نام دولت ها ضبط کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین اقدام ایالات متحده از منظر حقوقی با حضور قنبری مسئول حقوقی بانک مرکزی بررسی شد؛ قنبری در این نشست تأکید کرد که اقدام آمریکا غیرقانونی بوده و با هیچ معیار بین المللی قابل تطبیق نیست و در حقیقت این کشور قوانین خود را به خارج تسری می دهد.

شفیعی ادامه داد: قنبری در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که اقدام آمریکا آنقدر به لحاظ قانونی بی پایه است که کنگره آمریکا ناچار شد نقاط ضعف حقوقی آمریکا را با وضع قوانین جدید جبران کند، اما قطعا ما پیگیر موضوع با شیوه های حقوقی در سطح بین المللی هستیم.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *