رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ماه عسل در پایگاه امدادی بودم/ از بالگرد برعکس پایین می‌آیم+فیلم

9:19 - 26 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۷۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
تنها مربی زن امداد کوهستان و نجات در ارتفاع از لذت پرش از ارتفاع وامداد در نقطه بی نهایت می‌گوید.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، 13 سال قبل وارد جمعیت هلال احمر کشور شد و فکر نمی کرد روزی تنها مربی زن امداد کوهستان شود. خودش می‌گوید با همسرش در هلال احمر آشنا شده است و یک زوج امدادگر را تشکیل داده و به دلیل اینکه همسرش مشکلات یک امدادگر را درک می‌کند، در زندگی به مشکل نخوردند. او از خاطرات ماه عسل در جاده و سختی‌های امدادگری می‌گوید.

خودت را معرفی کن؟

سمیرا میرزا محمدی 34 ساله و امدادگر جاده و مربی امداد کوهستان هلال احمر هستم.

از چه طریقی وارد هلال احمر شدی؟

سال 82 وقتی وارد دانشگاه شدم با فعالیت‌های هلال احمر آشنا شدم و وارد این جمعیت شدم. سال 86 نیز به عنوان امدادگر وارد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شدم.

در کدام حوزه امدادی مشغول فعالیت هستید؟

من ابتدا امدادگر جاده بودم و به همین دلیل هنوز هم علاوه بر اقدامات دیگری که انجام می‌دهم به عنوان امدادگر زن در تیم امداد جاده‌ای بیلقان استان البرز مشعغول فعالیت هستم.

علاوه بر امداد جاده ای چه کار دیگری انجام می‌دهی؟
حدود 4 سال قبل در دوره ویژه تیم‌های ایثار شرکت کردم وتوانستم با موفقیت دوره امداد و نجات کوهستان را سپری کنم. 4 سال است که به عنوان مربی زن نجات در ارتفاع فعالیت می‌کنم.

علاوه بر شما چند مربی دیگر امداد کوهستان داریم؟

در حال حاضر تنها زن مربی امداد کوهستان و نجات در ارتفاع در کشور من هستم و تعدادی از نیروهایی که در هلال احمر توسط من آموزش دیده اند به عنوان کمک مربی در کنار من فعالیت می‌کنند.


ماه عسل در پایگاه امدادی بودم/ از بالگرد برعکس پایین می‌آیم

در چند عملیات امدادی حضور داشته‌اید؟

تاکنون در 20 عملیات کوهستان و جاده حضور داشتم که خوشبختانه در این عملیات‌ها کسی جانش را از دست نداده است.

اولین باری که به ارتفاع رفتید ترس داشتید؟

ارتفاع برای اولین بار استرس دارد و مابقی آن فقط هیجان و زیبایی دارد. کسی که این حس را تجربه کند به زیبایی ها فکر می‌کند و دیگر از ارتفاع نمی‌ترسد.

شنیده‌ایم شما از بالگرد عملیات راپل انجام می‌دهید؟

من تنها زنی هستم که از بالگرد و از طریق عملیات راپل برعکس به پایین می‌آیم و تاکنون چندین بار در مانورهای مختلف عملیات راپل را انجام داده ام.


ماه عسل در پایگاه امدادی بودم/ از بالگرد برعکس پایین می‌آیم

خاطره ای از امدادرسانی‌هایتان دارید؟

سه سال قبل در یک حادثه جاده ای در استان البرز تیم زنان امدادگر به همراه اورژانس اعزام شده بود. در آن تصادف پدر و مادر خانواده از ناحیه کمر و پا دچار شکستگی شده و پسر 8 ساله نیز آسیب‌های جزئی دیده بود. وقتی امدادگران اورژانس برای انتقال پسر خردسال اقدام کردند او با گریه و فریاد مانع کار می‌شد تا اینکه من با پسر بچه صحبت کردم و بالاخره راضی شد همراه عوامل اورژانس به بیمارستان برود. در برخی عملیات‌ها حضور زنان امدادگر الزامی است.

همسرتان با شغل شما مشکلی ندارد؟

خوشبختانه همسرم کارمند هلال احمر است و همدیگر را به خوبی درک می‌کنیم. سه روز بعد از ازدواجمان وقتی می‌خواستیم به ماه عسل برویم همسرم ده روز به ماموریت رفت. وقتی او از ماموریت بازگشت من ده روز به مأموریت رفتم و ماه عسل ما جدا از هم در ماموریت امدادی سپری شد.

پشیمان نیستی این شغل را انتخاب کرده ای؟

امدادگری هلال احمر شغل نیست و من عاشق کوهستان وارتفاع هستم. خوشبختانه کار امدادی علاوه بر اینکه روحیه من را تغییر داده است هیچ مشکلی را در زندگی مشترک ایجاد نکرده است.

برای دیدن فیلم عملیات راپل این امدادگر اینجا کلیک کنید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *