راز و رمزهای پرورش خلاقیت کودکان

10:10 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۲۸۶
پرورش خلاقیت کودکان، راز و رمزهای پیچیده و در عین حال ساده ای دارد. با این گزارش همراه ما باشید تا با راز و رمزهای پرورش خلاقیت کودکان آشنا شوید.
به گزارش گروه فضای مجازی ، از آنجایی که سؤال پرسیدن نقش مهمی در گسترش درک و خلاقیت کودک دارد، توصیه می‌شود با صبر و حوصله به تک‌تک سؤالات کودک توجه کرده و پاسخ دهید. بهتر است مستقیم پاسخ کودک را ندهید بلکه او را برای رسیدن به پاسخ یاری کنید. مثلاً وقتی کودک شما از چگونگی بارش باران سؤال می پرسد، می‌توانید با یک کتری و تولید بخار نحوه بارش باران را عملاً به او نشان دهید یا اینکه فیلم آموزشی یا انیمیشنی در مورد بارش باران در اختیار او قرار دهید.

توجه داشته باشید استعداد تنها بخشی کوچک از خلاقیت است و تمرین، نظم‌بخشی و پرورش آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. هر چه محیط زندگی کودک از تنوع بیشتری برخوردار باشد، امکان رشد خلاقیت در او بیشتر است.

به یاد داشته باشید که اسباب‌بازی صرفاً وسیله ای برای بازی، اکتشاف و رشد ذهنی کودک است، پس هرگز کودک را به خاطر خراب و باز کردن اسباب‌بازی‌ها تنبیه یا سرزنش نکنید، چرا که کودک از این طریق در حال کشف دنیای پیرامون خود است. بنابراین اسباب‌بازی‌هایی را برای کودک خریداری کنید که قابل بستن، باز کردن و سرهم کردن داشته باشد.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: آستان


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *