از صدور کیفرخواست برای قاتل ستایش قریشی تا آخرین هشدار دادستان تهران به ورزشکاران و هنرمندان

14:27 - 24 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۰۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می توان به آخرین وضعیت پرونده ثامن الحجج و پرونده بیمه توسعه، قلع و قمع 6 هزار متر از بناهای احداثی غیرمجاز در فشم، رسیدگی به پرونده «جنایت ورامین» در کمتر از یک ماه، چرایی رمزگشایی از مرگ یک چهره مشهور و آخرین هشدار دادستان تهران به ورزشکاران وهنرمندان اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حقوق قضا طی هفته‌ای که گذشت با اخبار تازه و داغی همراه بود، از مهمترین رویدادهای قضایی طی هفته گذشته می توان به آخرین وضعیت پرونده ثامن الحجج، آخرین وضعیت پرونده بیمه توسعه، قلع و قمع 6 هزار متر از بناهای احداثی غیرمجاز در فشم، رسیدگی به پرونده «جنایت ورامین» در کمتر از یک ماه، چرایی رمزگشایی از مرگ یک چهره مشهور و آخرین هشدار دادستان تهران به ورزشکاران و هنرمندان اشاره کرد.

آخرین وضعیت پرونده ثامن الحجج

رضا نجفی سرپرست دادسرای اقتصادی در نشست مشترک دادستانی تهران با قضات دادسرای امور اقتصادی و پولی و بانکی در رابطه با پرونده ثامن الحجج گفت: در این پرونده تا کنون 1700 میلیارد تومان به سپرده گذاران پرداخت شده است.
برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

آخرین وضعیت پرونده بیمه توسعه

محمدرضا پسندیده صاحبی سرپرست دادسرای جرائم پولی بانکی پسندیده مبلغ پرداخت شده به بیمه شدگان در پرونده‌ بیمه توسعه را 416 میلیارد تومان اعلام کرد که منتهی به آزادی 520 زندانی دیه شد.
سرپرست دادسرای جرایم پولی بانکی موجودی این دادسرا را 282 پرونده اعلام کرد و به برخی پرونده‌های مهم از جمله پتروشیمی و بیمه توسعه اشاره کرد و گفت: در پرونده پتروشیمی تفاوت ارز با منشا خارجی مورد توجه قرار گرفت و محاسبه گردید و متهمان مکلف به پرداخت آن شدند؛ به گونه‌ای که بیش از 600 میلیون یورو مسترد شد.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

قلع و قمع 6 هزار متر از بناهای احداثی غیرمجاز در فشم

«مهرطلب» دادستان عمومی و انقلاب فشم از اجرای حکم قلع و قمع حدود 6 هزار متر از بناهای احداثی غیرمجاز در روستای امامه از توابع بخش روبار قصران( فشم) خبر داد و گفت: نسبت به حدود 6 هزار متر از بناهایی که در آن تغییر کاربری غیرمجاز صورت گرفته بود، قلع و قمع صورت گرفت.
 وی در ارتباط با نحوه بازرسی و نظارت بر اراضی زارعی و ملی اظهار کرد: اکیپ بازرسی از وضعیت اراضی ملی و زراعی شامل سازمان‌های متولی امر، رؤسای ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و منابع آب است که هرگونه تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز را نظارت و گزارش آن را اعلام می‌کنند.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

کیفرخواست قاتل ستایش قریشی صادر شد

دادستان ورامین از صدور کیفرخواست متهم به قتل قاتل ستایش قریشی خبر داد.
«مرادطلب» گفت: با صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال می‌شود.
دادستان ورامین افزود: مددکاران اجتماعی نیز پرونده را بررسی و نظریه مددکاری خود را جهت ثبت در پرونده ارائه داده‎اند و نظریه اداره تشخیص هویت ناجا در رابطه با بررسی آلت قتاله نیز واصل شده است.
برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

چرایی رمزگشایی از مرگ یک چهره مشهور

هفته‌های گذشته شایعاتی از جمله خودکشی به عنوان علت مرگ مهرداد اولادی به افکار عمومی راه یافت، مرگ یک ورزشکار در جوانی و با وجود برخورداری از سلامت جسمی خواه و ناخواه متضمن انبوهی از پرسش‌ها و ابهامات است، شایعه نیز تحت تاثیر دو عامل و اهمیت و ابهام شکل می‌گیرد به طوری که میزان رواج شایعه تقریبا برابر است با حاصلضرب اهمیت در ابهام.
بدیهی است اگر به ابهاماتی که برای جامعه ورزشی اهمیت دارد، پاسخ صحیح و سریع داده نشود گمانه زنی‌ها و شایعات روز به روز افزایش می‌یابد و در طول زمان به فرآیندی مزمن و آزارنده تبدیل می‌شود که از یک سو امنیت روانی جامعه را در هم می‌ریزد و از سوی دیگر نسبت به فردی که موضوع شایعات است انواع و اقسام سوء‌ظن‌ها را در پی می‌آورد.

برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

آخرین هشدار دادستان تهران به ورزشکاران و هنرمندان

دادستان عمومی و انقلاب تهران آخرین هشدار خود را به برخی ورزشکاران و هنرمندان که در جلسات مبتذل و خلاف موازین شرکت می‌کنند اعلام کرد.
عباس جعفری دولت آبادی در جمع قضات دادسرای پولی، بانكی و اقتصادی در محل دادسرای تهران گفت: آخرين هشدارم را به ورزشكاران و هنرمندان می‌دهم، در جلسات مبتذل شركت كنيد اسامی شما را اعلام خواهيم كرد.
وی ادامه داد: اگر ورزشكاران و هنرمندان در جلسات مبتذل و خلاف موازین شركت كنند و اتهام آنها محرز شود اسامی آنها اعلام خواهد شد.
این مقام قضایی افزود: هنرمندانی كه در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی حضو ر دارند و ورزشكارانی كه مورد توجه جامعه بویژه جوانان هستند، نباید در جلسات خلاف موازین شرع شركت كنند.
برای اطلاع از جزئیات خبر اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *