برگزاری جشن بزرگ اعیاد شعبانیه در زندان میانه

0:00 - 24 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۷۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به مناسبت اعیاد شعبانیه مراسم باشکوهی با حضور تمامی مددجویان ، پرسنل کادر و وظیفه در زندان میانه برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای استان آذربایجان شرقی، به مناسبت میلاد با سعادت سومین اختر تابناک امامت و  ولایت ، حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار و میلاد قمر منیر بنی هاشم ، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و همچنین میلاد چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت ، سید الساجدین  امام سجاد (ع) مراسمی در داخل بند و با حضور پرشور کلیه مددجویان برگزار شد.

 حجت الاسلام روحی، مسئول فرهنگی زندان در جمع مددجویان ضمن عرض تبریک این اعیاد  به تمامی حاضرین و بیان احادیثی ارزشمند از امام حسین (ع)  گفت: اهداف جشن های مذهبی آشنائی نسل جوان با سیره ائمه معصومین (علیه السلام) است.
 
وی خاطر نشان کرد: جشن های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت فرهنگ مهدویت است و باید از ظرفیت های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین آن بهره گرفت.
 
حسن سلیمانی ، رییس زندان میانه نیز ضمن عرض تبریک این اعیاد بزرگ ، گفت : (( ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه)) همانا امام حسین (ع) چراغ راه هدایت و سفینه نجات انسان هاست  و امام صادق (ع)  نیز فرموده اند : شیعیان واقعی ما زمانی که ما شاد هستیم ، شاد خواهند بود و زمانی که ما غمگین هستیم ، غمگین خواهند بود  ولی این شادی و عزاداری های ما باید بر طبق اصول ائمه معصومین و اسلام ناب محمدی باشد نه بر طبق خواسته های دشمنان اسلام.
 
وی در خصوص ارزش والای بلند شهید و شهادت و ارج و منزلت این عزیزان اظهار کرد: در این شرایط زمانی پیروی از خط مقام عظمای ولایت و رهبری ، حضرت امام خامنه ای  ، همان ادامه مسیر امام و شهید است و با این خط مشی باید به تمامی دشمنان ثابت کنیم که خون این عزیزان در حقیقت به منزله آبی بود برای نهال انقلاب ، و  ادامه راه شهدا و اثبات این امر در حال حاضر دفاع از آرمان های امام (ره) و ارزش های اسلام ناب و حضور فرزندان این نظام با عنوان مدافعان حرم و شهادت دلاورمندان و فرزندان امام خامنه ای است .
 
وی گفت: ما باید فلسفه اهداف ائمه معصومین (علیهم السلام ) آشنا شویم و آن را بدانیم و بیاموزیم و با شناختی قلبی و با شناختی ظاهری و قلبی آکنده از ایمان ادامه دهنده راه آنها باشیم.
 
وی در ادامه افزود : صبر و استقامت خانواده شهدا  نشات گرفته از صبر خانواده شهدای کربلا خصوصاً حضرت زینب (س) می باشد و نثار این گلهای پرپر برای تقویت نهال نظام اسلامی ارزشی فراتر از تفکر انسانی دارد و خداوند است پاداشی در خور شاءن شهدای این عزیزان خواهد داد .
 
سپس به کلیه مددجویان به نام های حسین ، ابوالفضل ، سجاد هدایائی توسط رئیس زندان و مسئولین تقدیم گردید .
 
در پایان مراسم ،  اجرای موسیقی توسط یکی از سربازان وظیفه زندان انجام گرفت و سپس گروه موسیقی سنتی، آهنگ‌های سنتی نواختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *