نصاب معاملات سال ۱۳۹۵ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی تعیین شد

21:00 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۰۱۷
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
نصاب معاملات سال ۱۳۹۵ سازمان‌های مناطق آزاد تجاری- صنعتی تعیین و با پذیرش کارگروه تخصصی شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همراه شد.
به گزارش نشست تخصصی شورایعالی مناطق آزاد به ریاست معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی و با حضور جمعی از مدیران شورایعالی و نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط برگزار شد. 

در این نشست، معاملات کوچک تا سقف مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال تعریف شد. 

مبلغ برآورد اولیه معاملات عمده نیز بیش از ۱۰ برابر سقف معاملات کوچک خواهد بود که دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. 

همچنین مبلغ معاملات متوسط نیز بیش از سقف تعیین شده برای معاملات کوچک است که البته نباید از ۱۰ برابر سقف یاد شده تجاوز نکند. معاملات متوسط باید ارزشی بین ۲۵۰ میلیون تا دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال داشته باشد. 

بر اساس این گزارش ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری- صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو و نیز ۶۴ منطقه ویژه اقتصادی است. 

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد. 

ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با دستگاه‌های دولتی، عمومی و مردمی، بررسی و تصویب بودجه سالانه مناطق آزاد و ارسال به هیات وزیران از وظایف «معاونت برنامه ریزی و هماهنگی» این شوراست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *