برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در دادگستری تبریز

0:00 - 22 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۱۹۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جشن اعیاد شعبانیه با حضور رئیس کل دادگستری استان و کارکنان قضایی و اداری و اعضای شوراهای حل اختلاف تبریز در سالن اجتماعات دادگستری تبریز برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، جشن اعیاد شعبانیه با حضور رئیس کل دادگستری استان و کارکنان قضایی و اداری و اعضای شوراهای حل اختلاف تبریز در سالن اجتماعات دادگستری تبریز برگزار شد.
 
سخنران این مراسم، شیخ حسین انصاریان با اشاره به اینکه عالم ترین، آگاهترین، داناترین و عادلترین قاضی، وجود مقدس پروردگار عالم است، اظهار داشت: حکم پروردگار، استوارترین حکم است (الیس الله بأحکم الحاکمین)؛ بعد از خداوند، آگاهترین و عادلترین قضات در حیات بشر، انبیای الهی بودند که به یاری پروردگار به قضاوت می پرداختند. پس از ایشان، جانشینان پیامبران و پس از ایشان قاضیانی هستند که یا بخاطر اجتهاد در فقه قاضی می شوند و یا از جانب یک مجتهد به منصب قضاوت می‌رسند.
 
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: در محدوده تشیع، جایگاهی عظیم تر، مهم تر، دقیق تر، لطیف تر و مورد توجه تر خدا از جایگاه قضاوت نداریم؛ قاضی، جانشین خدا، انبیاء، اوصیاء و مجتهد جامع الشرایط است و اهمیت قضاوت بخطر آن است که جان، آبرو، مال و ناموس مردم به قاضی سپرده شده است. لذا دادگستری، سپر دفاعی جان، آبرو، مال و ناموس مردم است.
 
وی ادامه داد: قاضی برای اینکه حافظ جان، آبرو، مال و ناموس مردم باشد باید از عدالت (فکری، اخلاقی، قلبی، روحی و عملی) برخوردار باشد تا بتواند جانشین خدا، انبیاء، اوصیاء باشد و کسب عدالت فقط از طریق اطاعت میسّر است که به قاضی کمک می کند تا حکمش محکم و استوار باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *