یك شخصیت شیعه و ضد افراط گرایی در "پاكستان" كشته شد

14:00 - 20 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۱۱۹۲
یكی از فعالان اهل تشیع حقوق بشر و مخالفان سرسخت افراط گرایی در پاكستان شنبه در شهر كراچی از سوی افراد ناشناس هدف چندین گلوله قرار گرفت و جان باخت.
یك شخصیت شیعه و ضد افراط گرایی در  به گزارش سرویس بین الملل رسانه های پاكستان، خرم زَكی هنگامی كه همراه تعدادی از دوستانش در یكی از قهوه خانه های شهر نشسته بود، از سوی چند فرد موتورسوار و ناشناس مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و دو نفر از دوستان وی نیز در این اقدام تروریستی مجروح شدند.
 
گروه تروریستی طالبان پاكستان (شاخه حكیم الله) مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
خرم زكی یكی از مخالفان سر سخت گروه تروریستی طالبان، گروه تروریستی و ضدشیعی لشگر جهنگوی و مخالف سرخت یك شخصیت افراطی و سرشناس پاكستان به نام مولانا عبدالعزیز است. این شخصیت افراطی پاكستان كه گفته می شود از سوی برخی حكومت های عربی حاشیه خلیج فارس مورد حمایت مالی و ایدئولوژیك قرار دارد، امام جماعت مسجدی معروف در شهر اسلام آباد به نام لال مسجد (معادل اردو برای مسجد لعل یا مسجد سرخ) است.

در پاییز سال 1393 كه حمله مرگبار طالبان به مدرسه ای در پیشاور پاكستان به كشته شدن حدود 140 دانش آموز منجر شد، با وجود اینكه بسیاری از مقامات، مسئولان، شخصیت ها و مردم پاكستان و كشورهای جهان این حمله تروریستی را محكوم كردند، اما مولانا عبدالعزیز از محكوم كردن این حادثه تروریستی دلخراش خودداری كرد.
 
خودداری این شخصیت افراطی پاكستان از محكوم كردن حمله به مدرسه پیشاور، باعث شد تا خرم زكی به عنوان یك فعال ضدافراط گرایی در پاكستان، به انتقاد شدید از مولانا عبدالعزیز بپردازد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *