فرهمندپور در سفر به گیلان در جریان مسائل حوزه زنان و خانواده این استان قرار گرفت

20:16 - 14 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۱۳۱
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده که به استان گیلان سفر کرده با حضور در جلسات متعدد و بازدید از طرح های مختلف بانوان، از نزدیک در جریان مسائل حوزه زنان و خانواده این استان قرار گرفت.
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر فهیمه فرهمندپور برای شرکت در نخستین کنگره 8000 شهید استان گیلان، در سفری دو روزه با این استان با نجفی، استاندار محترم گیلان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این ملاقات، بر ضرورت دیده شدن سهم متعادل بانوان در بهره‌برداری از اقتصاد خانواده تأکید کرد و افزود: متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که نقش زنان در تولید ثروت دیده می‌شود، اما در بهره‌برداری از اقتصاد خانواده مغفول است.

استاندار گیلان نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های زنان گیلان به ویژه نقش زنان سخت‌کوش در بخش کشاورزی، ‌افزود: باید از این توانمندی و کارایی در جهت اقتصاد مقاومتی بهره برد و گیلان در این بخش می‌تواند به عنوان استان شاخص مطرح گردد.

سپس مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در نشستی صمیمی با مشاوران امور بانوان فرمانداری های استان گیلان حضور یافت و در ادامه، در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان ، گفت: اگر نظام برنامه ریزی در راستای تحقق عدالت جهت گیری و مدیریت شود با کمترین مقاومت و بیشترین تأیید همراه خواهد بود.

فرهمندپور همچنین در جلسه ای با محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاونین این سازمان، بر رعایت عدالت جنسیتی در نظام برنامه ریزی و تخصیص بودجه در کشور تأکید کرد و اهم محورهای مورد نظر حوزه زنان و خانواده را تبیین نمود.

افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی زنان کارآفرین گیلان و حضور در جمع خانواده های شهدای مدافع استان از دیگر برنامه های عصر اولین روز سفر فرهمندپور بود.

فرهمندپور همچنین در اجلاس زنان نخستین کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان گفت: ما تربیت یافته معرفت تاریخی هستیم که در این معرفت یک روز فاطمه (سلام الله علیها) خروشید و علی (علیه‏ السلام) میراث د ار شد و یک روز حسین خروشید و زینب ماند و از مکتب حسین پاسداری کرد. نسل امروز باید رهرو شایسته ای برای مسیری باشد که پیشینیان ما آن را هموار ساختن و به ما سپردند.
شرکت در جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان گیلان، اولین برنامه عصر روز دوم سفر دکتر فرهمندپور به این استان بود که در این جلسه تأکید کرد: هیچ ساز وکار منسجم و قابل اعتمادتری از کارگروه زنان و خانواده در استانها برای رسیدگی به مسایل حوزه زنان وجود ندارد.

سپس فرهمندپور به دیدار نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت رفت و با بیان اینکه می توانیم با استفاده از جایگاه روحانیت چهره حقیقی اسلام را به جامعه امروزی بشناسانیم، افزود: دینداری در دنیای مدرن امروزی بعنوان مانع بزرگی در برابر آسیب ها و لغزش هاست.

در ادامه برنامه های این سفر و در نشستی دو ساعته با فرمانداران استان، ابعاد مختلف فعالیت های حوزه بانوان در سطوح شهرستانی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و نهایتاً بازدید از موسسه خیریه کودکان و نوجوانان آدینا در شهر رشت، برنامه ی پایانی فرهمندپور در سفر به استان گیلان بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *