ترمیم کف سازی هسته مرکزی میدان حسن آباد آغاز شد

0:10 - 15 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۰۸۳
هسته مرکزی میدان حسن آباد با قدمت بیش از 85 سال؛ از سوی معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه 11 در دست ترمیم است.

به گزارش گروه جامعه ، محمد علی شاه حسینی معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 در توضیح این خبر گفت: به منظور حفاظت از بافت تاریخی و میراث معماری طهران قدیم؛ ترمیم کف سازی هسته مرکزی میدان حسن آباد آغاز شده است.

شاه حسینی با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی و ترافیکی میدان حسن آباد در بخش مرکزی شهر تهران افزود: پس از هماهنگی ایجاد شده با پلیس راهور و با کمک معاونت حمل و نقل وترافیک منطقه ، مجوز مرمت شش مقطع از میدان اخذ و نسبت به تغییر مسیر خط اتوبوس‌های تندرو و اجرای حصارکشی در 3 خط عبوری میدان در فاز اول اقدام شد.

وی خاطر نشان کرد: در سنوات گذشته بلافاصله پس از اتمام عملیات اجرایی اقدام به عبور و مرور وسایط نقلیه به ویژه اتوبوس های تندروشده و زمان کافی برای گیرش بتن زیر سازی تامین نشده که این امر موجب جداشدگی و سست شدن زیر سازی سنگ ها شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه 11 ادامه داد: در این زمینه پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد؛ دتایل‌های اجرایی تهیه و به پیمانکار مربوطه ابلاغ شده است.
گفتنی است، میدان حسن آباد از میدان‌های تاریخی شهر تهران و جزء بافت سنتی تهران قاجاری است که در دوره پهلوی اول به سال 1309 در چهارراه حسن آباد به بهره برداری رسید
.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *