حقوقدانان بسیجی اقدامات آمریکا را در عرصه حقوق بین الملل پیگیری کنند

11:38 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۳۱۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: باید با تفکر بسیجی در جهت اقدامات آمریکا در عرصه بین الملل، پیگیری حقوقی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا حبیبی در مجمع عالی حقوقی سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد افزود: آمریکا همواره در حال توطئه علیه ملت ایران است و با استفاده ابزاری از حقوق بشر، علیه کشور ما اقدام می‌کند که نباید در مواجه با این توطئه‌ها خاموش بود و اقدامی نکرد.

حقوقدانان بسیجی اقدامات آمریکا را در عرصه حقوق بین الملل پیگیری کنند

وی با اشاره به اقدامات سایر دستگاه‌ها در کشور در حد موضع گیری و صدور بیانیه اظهار داشت: گرچه در دنیا تمام نهادهای بین المللی نیز زیر یوغ و سیطره آمریکا هستند و شاید اقدامات حقوقی و پیگیری‌های بین المللی چندان راه به جایی نبرد اما در مقابل ظلم خاموش ماندن کار صحیحی نیست و مردم از حقوقدانان بسیجی توقع حرکت بسیجی وار دارند تا همچون دفاع مقدس خالص بی ادعا وارد میدان کارزار شوند.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اگر هر پیگیری بین المللی در دنیا فقط چند نفر انسان آزاده و منصف را راجع به اقدامات خلاف آمریکا و متحدانش به تأمل و تفکر وادار نماید برای ما بس است و این کار یک حرکت اثر گذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسالت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران تلاش در جهت بیداری ملت‌ها بوده است و ایستادگی در مقابل عوام فریی و چپاول حقوق ملت‌ها نیز یکی از بزرگترین جنبه‌های بیداری است.

حقوقدانان بسیجی اقدامات آمریکا را در عرصه حقوق بین الملل پیگیری کنند

نماینده عالی قوه قضاییه در استان یزد به دزدی و غارت اموال بلوکه شده ملت ایران در دادگاه فرمایشی اخیر نیز اشاره کرد و ابراز داشت : دستبرد و سرقت علنی اموال ایران نیز باید مورد پیگیری حقوقی قرار گیرد و با استفاده از مجامع بین المللی بازخواست این حرکت زشت رصد گردد.

وی یادآور شد: خسارت‌های مادی و معنوی آمریکا در طول ادوار تاریخ این کشور بر کسی پوشیده نیست و اکنون پس از سال‌ها مورد اعتراف و اقرار خود ایادی این رژیم استعمار گر است.

رئیس کل دادگستری استان یزد از کودتای 28 مرداد، پشتیبانی از رژیم پهلوی در چند دهه سرکوب ملّت، حمایت از صدام در تجاوز به ایران، سقوط هواپیمای مسافری و حمایت‌های پیدا و پنهان از منافقین به عنوان مصداق‌ها تعدی و تجاوز به حقوق ملت ایران یاد کرد و گفت: باید بسیجی وار از مجلس و قوه قضاییه مطالبه گری شود و حقوقدانان رشته‌های حقوق بین الملل و عمومی که بر مقررات بین الملل اشراف دارند؛ گام اول این اقدامات را بردارند.

حقوقدانان بسیجی اقدامات آمریکا را در عرصه حقوق بین الملل پیگیری کنند




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *