اجرای طرح فرهنگ سازی ورود و خروج منظم در ایستگاه‌های مترو

16:50 - 28 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۱۲۶۱
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، از اجرایی شدن طرح فرهنگ سازی منظم ورود و خروج در ایستگاه‌های مترو با عنوان «همه جا به نوبت» خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، محمد صائبی گفت: این طرح در راستای آموزش‌های شهروندی و به منظور رفع معضلات موجود در سیستم حمل و نقل مترو، به صورت آزمایشی در ایستگاه دروازه دولت و امام خمینی (ره) به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه ورود و خروج نامنظم مسافران در ایستگاه‌های پرتردد مترو به ویژه در ساعات شلوغ آن همواره یکی از معضلات شهر زیر زمینی است افزود: گاهی اوقات این ترددهای نامنظم و جلوگیری از بسته شدن در قطار‌ها باعث می‌شود تا حرکت قطار‌ها با تاخیر مواجه شود ضمن آنکه حقوق شهروندان هم نادیده گرفته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: برای رفع این مشکلات، فرهنگ سازی در خصوص ورود و خروج منظم در دستور کار قرار گرفت.

صائبی ادامه داد: البته توجه به فرهنگ سازی در مترو کار جدیدی نیست و معاونت فرهنگی با اجرای برنامه‌هایی مانند اجرای سرود دانش آموزی، پرده خوانی، نمایش، توزیع بروشور‌های آموزشی وپخش تیزر همواره سعی کرده است تا در امر فرهنگ سازی و آموزش‌های شهروندی اقدامات موثری را انجام دهد.

وی گفت: در سال جدید هم طرح «همه جا به نوبت» به صورت آزمایشی آغاز شده و تاکنون با استقبال مسافران همراه بوده است.

معاون فرهنگی شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور رفع معضلاتی نظیرحضور دستفروشان و متکدیان، عدم رعایت حق تقدم، عبور از خط زرد هم در دستور کار قرار دارد که مستلزم همیاری مسافران فهیم و با فرهنگ کلان شهر زیر زمینی مترو تهران است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *